یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

مرور خاطرات

اینروزا دنبال یک مدرسه ی خوب واسه ی ستایش هستم سال دیگه هفتم میشه و وارد مقطع دبیرستان میشه همینجور که از این و اون پرس و جو می کنم و سایت های مدارس رو بالا و پایین می کنم یکدفعه یادم میاد که هشت سال پیش هم برای سپهر همین مسیر رو طی کردم و آرشیو سال 92 رو مرور کردم و کلی خاطره برام زنده شد و دلم برای خیلی چیزها تنگ شد حتی برای این غرهای سپهرhttps://kidcanser.blogsky.com/1392/09/01/post-4/ هم تنگ شده خلاصه که هی بالا و پایین کردم تا رسیدم به آبان 92 و دیدم اون موقع هم دقیقا همین آبان ماه دغدغه ام پیدا کردن مدرسه بوده و چه حیف که کامنت ها دیگه نیستن

هنوز هم همون معیارها رو برای مدرسه دارم با این تفاوت که چون نزدیک به خونه مون مدرسه ی خوبی پیدا نمی کنم احتمالن باید بیخیال آیتم نزدیک بودن مدرسه بشم

فعلن خرد و کوشش و  ربانی رو پیدا کردم حالا باید بیشتر تحقیق کنم

پ. ن1: مامان و بابا برگشتن مشهد و ستایش موقع خداحافظی اینقدر گریه کرد که نفسش بالا نمیومد. میگم مادرجان باز می بینمشون و ماجون قول داده برای تولدت بیاد ولی آروم نمی شد و آخرش گفتم  تو چجوری می خوای از ایران بری وقتی واسه دو سه ماه اینقدر بی تابی می کنی

پ. ن2: مامان و بابای همسرجان این جمعه قراره بیان پیش مون آخه وقت دکتر دارن.خلاصه که تنهایی مون زیاد دوام نمیاره و دوباره یکی مهمون مون هست


نظرات 7 + ارسال نظر
ربولی حسن کور چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 20:41 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
بچه‌ها خیلی زود بزرگ میشن
چند سال دیگه هم برای کنکور ستایش پست میگذارین

سلام آقای دکتر
واقعا چقدر زود می گذره. اون موقع که واسه مدرسه پیدا کردن سپهر پست می ذاشتم، کنکور برام خیلی دور بود ولی چشم برهم زدنی گذشت

ریحانه پنج‌شنبه 20 آبان 1400 ساعت 00:59

وااای اون پست غر زدن های سپهر چقدر سخت بود. من با خوندنش هم سردرد شدم. خدا قوت مادر مهربان و قوی

الهی شکر که پدر مادر همسرتون میان. اینطوری ستایش هم فقط یک هفته تنها هست.
اخی. وقتی ستایش اینطوری گریه کرده، چقدر برا مامان بابای شما رفتن سخت بوده. عزیزم

ریحانه دلم برای اون روزهاش تنگ شده. از تصور اینکه نهایتا سه چهار سال دیگه با ما زندگی می کنه و بعد میره پشتم می لرزه
آره خیلی خوبه که تنها نمی مونیم هرچند پدر و مادر همسرجان کوتاه مدت میان تهران ولی بازم غنیمت هست

شکوه جمعه 21 آبان 1400 ساعت 15:00

سلام انتخاب مدرسه خیلی سخته خرد مدرسه ی خوبیه ولی واقعا از شما میخوام که ربانی رو از لیست حذف کنید دخترم پارسال کنکوری بود اسم مدرسه ش رو اگه دوست داشتین میگم مدرسه ی تاپی نبود یه مدرسه ی متوسط ولی حداقل از ربانی بهتر بود ضمنا اگر غرب تهران هستید سوده مدرسه ی بدی نیست

شکوه جان تجربه ای راجع به ربانی داری؟
ممنون میشم اگر تجربه ای داری بهم بگی
و اینکه دخترت چه مدرسه ای می رفت و چطور مدرسه ای بود؟

شکوه جمعه 21 آبان 1400 ساعت 23:45

با سلام مجدد دخترم مدرسه راه رشد میرفت و چون از مهد کودک اونجامیرفت تا پایان دبیرستان هم به درخواست خودش آنجا ماندگار شد از لحاظ آموزشی در حد متوسطیه و در منطقه ی دو مدرسه ی خوبیه مهم‌ترین دلیل من برای انتخابش گذشته از علاقه ی دخترم به مدرسه نزدیکی به منزلمان بود (شهرک غرب)ولی برای ستایش جان با توجه به سطح درسی شان حتما مدارس بهتری هست کوشش مدرسه ی خوبیه خرد هم همینطور ولی تمام بچه هایی که بنا به دلایلی از راه رشد به ربانی رفتند صد در صد ناراضی بودند مدارس مذهبی مثل روشنگر هم هست که اونم تو‌شهرک غربه و مدرسه ی خوبیه ولی مذهبیه روشنگران هم هست که از نظر علمی بسیار بالا ولی سختگیرانه ست با آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه ی بچه های دنیا

ممنون شکوه جان راجع به روشنگر و روشنگران شنیده بودم و روشنگر رو بعلت مذهبی بودن توی لیستم نذاشتم و روشنگران رو بخاطر مسیر خیلی دور و پرترافیکش البته سختگیر بودن شون هم بی تاثیر نبود ولی بیشتر با مسیرش مشکل دارم
راه رشد جزو مدارس متوسط به بالاست و عالیه که دخترت اونجا رو خیلی دوست داره

همراه شنبه 22 آبان 1400 ساعت 11:41

با سلام
ربانی که در حد یک غیرانتفاعی معمولی است. خرد نسبت به سالهای قبل رویه اش خیلی تغییر کرده و بسیار تجاری شده. کوشش رو نمی شناسم.ولی یادمه زمانیکه برای دخترم پیگیر مدرسه بودم کوشش هم رفتم و تا مدتها تماس میگرفتن و برای ثبت نام التماس می کردن که اصلا نپسندیدم این رفتار رو. دخترم روشنگران منطقه 3 یعنی میرداماد میره. اگر با سیستم درسی سختگیرانه اوکی هستید این مدرسه از هر لحاظ بینظیره.خصوصا سیستم پرورشی و نظارت روی بچه ها. در دوران کرونا هم عالی عمل کرد

ممنون همراه عزیز
روشنگران رو بخاطر مسیر سختش توی لیستم نیاوردم
شما چندمین نفری هستین که مخالف رباتی هست باید بیشتر راجع بهش تحقیق کنم

شهرزاد شنبه 22 آبان 1400 ساعت 18:45

دغدغه ها ونگرانیهای پدر مادرا واسه بچه هاشون تمومی نداره و توی هر مرحله فکر میکنند این بزرگترین دغدغه وچالشیه که دارن ، اما بقول قدیمی ها هرچی بچه ها بزرگتر میشن این چالشها بزرگتر میشه ....منم شبیه شمام دوست دارم این روزهای خوب بودن بچه ها کنارمون دیر تموم بشه ...دخترم امسال کنکوریه واز فکر اینکه تا یه مدت دیگه به مرحله ای می رسه که ممکنه هر تصمیمی واسه زندگیش بگیره (مثل مهاجرت یا ....) که منم نتونم بدلیل مصلحتش مخالفت کنم ، تنم میلرزه....

با تمام جملاتت موافقم
سخت ترین قسمت همین‌جاست که بچه ها بزرگ شدن و دیگه می خوان مسیرشون رو جدا کنن
کاش بشه اینروزا رو جرعه جرعه و با طمانینه مزه مزه کرد و یکدفعه سر نکشبد

همراه سه‌شنبه 25 آبان 1400 ساعت 12:32

چون کوشش رو فرموده بودید فکر کردم با توجه به مسیرش با مسیر روشنگران هم مشکلی نخواهید داشت.خرد روی جایگاه اجتماعی، مالی و حتی محل زندگی متقاضیان بسیار سختگیر است. البته جایگاه اجتماعی هم اولویت مثلا با پزشک هست تا کسیکه دکترای مثلا فیزیک دارد. یعنی وضعیت مالی اون جایگاه اجتماعی بسیار مهم هست و در مورد محل زندگی نیز از دوستان شنیدم که چون ساکن منطقه 5 بودند علت را پرسیده بودند که چرا در اون منطقه ساکنند. من به شخصه طرف همچین مدرسه ای با چنین دیدگاهی نمیروم. ربانی هم یکبار با مدیر اونجا صحبت کنید متوجه خواهید شد علت مخالفت ها رو.بعضی مدارس واقعا شوآف هستن. در مورد راه رشد هم خروجی و نتایج را ببینید. مدرسه ای که سیستم سختگیرانه ای دارد باید خروجی قابل قبولی داشته باشد مثل روشنگران. وگرنه به بچه ها سخت گرفت ولی در نهایت مدرسه بازده نداشته باشه فایده نداره

ممنون همراه عزیز بابت کامنتت
من کوشش گاندی رو می گفتم که خب باز از شعبه ی طفرش بهم نزدیکتر هست و حداقل ترافیک میرداماد رو نداره
راستش راجع به خروجی مدارس غیر از اون نحوه ی مدیریت مدرسه و معلم هایی که دارن و نظارتی که روی بچه ها هست یک آیتم دیگه هم هست که واقعیت اینه این آیتم تاتیرش کم هم نیست
من توی مدرسه پسرم موقعی که جزو افتخارات مدرسه عنوان شد که این شعبه اس صد در صد قبولی دانشگاه های دولتی داشته من همونجا متذکر شدم خب وقتی بچه های مستعد رو دستچین می کنین قاعدتا باید هم همچین نتیجه ای بگیرین منطورم اینه که درسته تلاش کادر مدرسه هم هست ولی یکی از دلایل نتایج خیلی درخشان همین سختگیری در انتخاب دانش آموز هم هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد