یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

تابستان

+مامان بنطرت بتونم تابستون یکجا کار کنم؟

_نمی دونم مامان جان آخه هنوز کم سن و سالی. مثلن کجا بری کار کنی؟

+ مهدکودک چطوره؟ با آیسان باهم بریم مهد کار کنیم؟

_ الان دلت می خواد کار کنی یا می خوای هر روز رفیق جونت رو ببینی کدومش؟

+ هردوتاش

_والا چی بگم بعید می دونم توی سن و سال شما مهد کودکی حاضر بشه باهاتون همکاری کنه

میره توی اتاقش و صدای تلفن زدنش رو می شنوم که داره به مهدکودک ها زنگ میزنه و خودش رو معرفی می کنه و ازشون درخواست کار می کنه از پشتکازش خوشم میاد و از اینکه اینجوری اعتماد بنفس داره، چیزی که زیاد توی این نسل می بینم همین اعتماد بنفس شون هست برخلاف خودم و هم نسل هام که تا بهمون می گفتن نه یا می گفتن شاید نشه می گفتیم اوکی و دیگه دنبال قضیه رو نمی گرفتیم چون فکر می کردیم اونا بخاطر بزرگتر بودنشون بهتر می دونن و می فهمن 

از چهارده پانزده تا مهدکودکی که تماس می گیره دوتاشون بهش میگن حالا بیا حضوری ببینیمت تا بعد تصمیم بگیریم و خوشحال میاد نتیجه رو بهم میگه و قراره آخر هفته حضوری ببرمش اگر جور بشه براش تجربه ی خوبی خواهد بود

شماها پیشنهاد جایی امن و مطمئن برای دوتا دختر سیزده ساله ندارین که بتونن کار کنن 


نظرات 16 + ارسال نظر
ژاوین سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 10:59 http://zhavin.blogsky.com

آفرین داره که توی سیزده سالگی همچین اراده‌ای رو در خودش دیده
کارهای دستی می‌تونه یاد بگیره درست کنه هم سرگرم میشه هم سلیقه‌شو به کار می‌گیره

ممنون
امیدوارم همین مهدکودک جور بشه

ربولی حسن کور سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 11:28 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
به نظرم مهدکودک یا محیط های زنانه میتونه جای خوبی باشه.
به هرحال توی این سن بچه ها هنوز آسیب پذیرند و متاسفانه گرگ هم توی جامعه زیاده.

سلام آقای دکتر
باهاتون موافقم و یکجای امن و مطمئن سخت پیدا میشه

زهرا سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 12:31 http://pichakkk.blogsky.com

عزیزممممم.
از تصور اینکه ستایش اینقدر بزرگ و عاقل و خانم شده قشنگ دلم ضعف میره
بوسش کن محکم

می بینی چه زود می گذره
انگار همین دیروز بود که کوچولو بود و مهد کودک میرفت

رهآ سه‌شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 15:53 http://Ra-ha.blog.ir

چشمام قلب قلبی شد ^__^ کی انقد بزرگ شده که دنبال کار میگرده برای خودش :) چقدددر ایده خوبی مهدکودک. امیدوارم اگه براش خیر هست، جور بشه.

پریسا جان قرار بود از تجربه واکسن گارداسیل که برای ستی زدی بنویسی. اگه حوصله ت کشید بنویس :) ممنون میشم.

وااای رها جان هنوز واکسن رو نزدم
راستش هنوز پیدا نکردم
یک کم سخت پیدا میشه و یکروز باید همت کنم و به همه داروخانه ها سر بزنم
اتفاقا هفته ی پیش داشتم با خودم می گفتم دیگه تا آخر خرداد باید کلک این قضیه رو بکنم

نل چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 09:10

سلام عزیزم
چه خوب که دنبال کار میگرده و چه خوب که حمایتش میکنی
میتونه هنری یا مهارت خاصی اگر داره یا دوست داره یاد بگیره و تو خونه انجام بده و بعد بفروشه.
مثلا نقاشی/موسیقی بلده. سفارش بگیره. اموزش بده
گیره مو.خوراکی.تل.تزیینات.فتوشاپ.جعبه کادو.نرم افزار خاصی. ادیت. تولید محتوا و.... . همونجایی که کلاس میره. با همونجا صحبت کنه وسفارش بگیره.
مهدکودک هم خیلی خوبه.

ممنون نل جان
کلن دلش می خواد تجربه کار توی محیط بیرون از خونه رو تجربه کنه و در عین حال رفیق جونش هم همکارش باشه
دنیای کودکی هست دیگه به کار کردن هم به شکل فانتزی نگاه می کنن

مخمور چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 09:33 http://mastoori.blogfa.com

سلام پریسا جان
برای چه کاری دنبال مهد کودک هستی ؟
آموزش موسیقی به کودکان ؟
ستی مد نظرش چیست ؟

سلام مخمور عزیز
والا هنوز خودش خام هست برای تدریس و بالخره یکسری مهارت می خواد تدریس کردن
خودش میگه برای بچه ها قصه بگم یا اوکه له‌له ام رو ببرم رو براشون آهنگ بزنم و شعر بخونم باهاشون نقاشی بکشم و بازی کنم
کلن منطورش سرگرم کردن هست و اصن نمی دونم امکان پذیر باشه یا نه

سمیه چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 09:47

سلام سلام واوووو ای ول به ستایش افرین خیلی خوشم اومد و البته اینکه نگرش خودتون که نم گید وای نه چه کاری چرا تو این سن کار کنید کاش شهرستان بودین من خودم استخدامش می کردم خودمم واسش مشتری پیدا می کردم من از وقتی درگیر پروسه بچه داری شدم همش ارزو می کردم عصرا یه دختر نوجون تو فامیل و آشنا بود میومد عصرا دو ساعت با دختر من بازی می کرد به عنوان کار پارت تایم منم بهش دستمزد می دادم خودمم حاضر بودم نظارت کنم و پذیرایی کنم و ... انقد که سختم بود بازی و سرگرم کردن بچه ولی کو فرهنگش حتی جرات نکردم پیشنهاد بدم به کسی ولی خودمم حتم واسه دخترم این کار می کنم یعنی تشویقش می کنم به عنوان کار تابستونی این کار انجام بده تا مثل من انقد از بچه داری بدش نیاد

کاش توی یک شهر بودیم
بنطرم تجربه ی خوبی میشه براش مخصوصا اگر محیط امن و مطمئنی باشه
حالا امیدوارم جایی پیدا بشه که قبولشون کنه

پت پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 ساعت 17:57

ایول! دمش گرم

حمید پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 ساعت 20:52

سلام،
چقدر کار خفنی انجام داده، تبریک میگم بابت این روحیه اش به شما.

برام جالب بود این علاقه اش چون منم خیلی دوست داشتم یه جا میبود که میتونستم برم با یه مجموعه کودک بازی کنم... یکم نامتناسب سن و ظاهرمه متاسفانه :))) و بعید می‌دونم کسی اعتماد کنه. (که حقم میدم، مرد گنده چه به بازی :))) )

ولی خب قبلنا تو مهمونی ها میرفتم بچه ها رو دور خودم جمع میکردم و بازی میکردیم و اینکه دقایقی پنجره ی دید اونا رو داشته باشم برام جذابه.

الان هم خواهر زاده ام که داره میشه هفت ماهش و من نیستم ببینمش و بازی کنم باهاش ..و این باعث میشه هر بار کلیپی میبینم ازش گریه ام بگیره و بخوام دو دستی چرخ زمان رو نگه دارم.. :(

با اون قسمت نامتناسب با سن و ظاهر کلی خندیدم و سعی کردم تصورش کنم
امیدوارم دایی و خواهرزاده بزودی همو ببینبن

زهرا جمعه 12 خرداد 1402 ساعت 12:59

دم تون گرم که اجازه دادید و مانع نشدید.......

مامان فرشته ها جمعه 12 خرداد 1402 ساعت 21:39 http://mamanmalmal.blogfa.com

چه ذوقی داشت این پست
ماشاالله به ستی ماشاالله کی اینقد بزرگ شد خدا حفظش کنه آفرین به شما که بهش اعتماد بنفس دادید من متاسفانه در این زمینه اعتماد به نفس دادن موفق عمل نکردم خیلی از بچه هام انتقاد میکنم ومیدونم بده

قربونت عزیزم
همین که بعنوان والد هی خودمون رو بازنگری می کنیم و سعی می کنیم بهترین خودمون باشیم بنطرم عالیه تو هم نگران نباش و مطمئنم وقتی اینجوری میگه یعنی تلاشت رو داری می کنی و خوش به حال فرشته هات

نورا شنبه 13 خرداد 1402 ساعت 08:27

سلام پریسا جان
چقدر ذوق میکنم می بینم بچه های نسل جدید اعتماد به نفس و جسارت بیشتری دارن. امیدوارم ستی جان هم یه کار مناسب پیدا کنه.
دیدم تو کامنتا نوشته بودی نتونستی واکسن گارداسیل رو پیدا کنی و میخوای بری داروخونه ها رو بگردی.
پیشنهاد میکنم اپ ttac رو نصب کنی. بعد از ثبت نام واکسن رو سرچ کنی داروخونه هایی که داشته باشن رو بهت نشون میده.
شاید پیدا کردی و دیگه لازم نباشه حضوری بری داروخونه ها رو بگردی.

ممنون نورا جان
امیدوارم با کمک این اپلیکیشن راحت تر بتونم گارداسیل رو پیدا کنم

سین شنبه 13 خرداد 1402 ساعت 09:39

وای آفرین به این دختر و صد البته که آفرین به این مادر با این تربیت و همراهی :)
پریسا جون یادم افتاد که من چقدر تو نوجوانی دوست داشتم کار کنم و والدینم چقدر جدی مخالف بودن و تصور میکردن آبروشون می‌ره!
یا حتی یه مدت دوست داشتم برم خیاطی مامان دوستم و کار یاد بگیرم که مامان دوستم کلی دعوام کرد :)))
و جدی اگر از آون زمان وارد فضاهای اجتماعی‌ای جز مدرسه شده بودم، شاید الان که بیش از بیست سال از اون زمان میگذره، اینقدر درگیر اضطراب اجتماعی نبودم!

دنیای ما با دنیای بچه های الان واقعا متفاوت هست که فکر می کنم اثرات اینترنت و دسترسی راحت تر به اطلاعات و دنیاهای اطراف مون هست که باعث شده بچه ها مطلع تر باشن و به حق و حقوق خودشون آشنا باشن و با سبک های مختلف زندگی هم آشنا باشن
والدین ما هم نسبت به والدین خودشون خیلی متفاوت تر بودن اما خب یک چیزهایی اون موقع تابو بود و مایه ی آبروریزی یکیش همین کار کردن بچه ها
خوشحالم که تغییر کردیم و از همه مهم تر بچه ها آگاه تر شدن

کهکشانی سه‌شنبه 16 خرداد 1402 ساعت 17:15

آفرین دختر احسنت بهش

شکوه چهارشنبه 17 خرداد 1402 ساعت 21:24

سلام در مورد واکسن گارداسیل میخواستم بگم من یک ماه پیش از داروخانه شهید کاظمی (خیابان ولیعصر پایین تر از پارک‌وی )گرفتم

اتفاقا اونجا هم رفتم و گفت تموم کردم
از بدشانسی چندتا داروخانه ای که توی اپلیکیشن ttac نوشته بود متلن ده یا دوازده ساعت پیش فروش داشته رو سر زدم و گفتن تموم کردن
حالا از یکشنبه که ستی میره سرکار و من سرم خلوت تر میشه جدی تر دنبال می کنم و بالاخره گیر میارم
این اپلیکشین ttac رو هم که نورا معرفی کرد خیلی خوبه و حداقل می تونم بفهمماخرین بار کجاها فروش داشته و ایشالله که از همین طریق گیر میارمش

مهتاب پنج‌شنبه 18 خرداد 1402 ساعت 12:36

سلاممم وای چقدر سر ذوق اومدم خدا حفظش کنه.منم تو مهد هم مربی بودم هم مدیر.خیلی کاره مفرح و سالمیه پر از تجربه های خوبه براش.مخصوصااگه کمک مربی باشه که مسئولیت اصلی رو نداشته باشه.چون به هرحال بچن دیگه یه لحظه نباید ازشون غافل شد.فقط حقوقش یکم پایینه که اونم برای شروع خوبه.موفق باشه ایشالا

داشتم با خودم فکر می کردم اگر حقوق خیلی کم بهش دادن خودم با مدیر حرف بزنم و یک مقدار هم خودم بزارم روش تا تشویق و انگیزه ی خوبی براش باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد