یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

مدرسه

راستش از شنیدن خبر باز شدن مدارس هم خودم و هم ستی کلی ذوق کردیم.البته توی بهمن ماه و قبل از اوج گرفتن اومیکرون مدرسه ی ستی اینا دو روز در هفته به مدت سه ساعت باز بود و هرکس که مایل بود می تونست حضوری بره و کلاس ها هم آنلاین و هم حضوری بودن

ولی خب از امروز رسما باز شدن و فقط حضوری هستن و باتوجه به واکسینه کردن بالای پنج ساله ها، من فکر می کردم حداقل هفتاد درصد بچه ها واکسن زده باشن ولی با کمال تعجب متوجه ‌شدم اکثریت واکسن نزدن و نمی خوان هم بزنن 

بامزه این بود که توی گروه اعتراض هم می کردن که اگر اتفاقی برای بچه هامون بیوفته مدرسه مقصره 

نمی دونم چرا نمی تونم ضد واکسن ها رو بفهمم 

کاش شرط حضور دانش آموز در مدرسه رو واکسن زدن می گذاشتن تا حداقل اینجوری برای بچه هایی که واکسن زدن ایمنی بیشتری ایجاد بشه 

کلاس ستی شانزده نفر هست و از این شانزده نفر شاید فقط شش نفر واکسن زدن 

چرا اینقدر برام عجیبه این قضیه؟!

یکی از مامان ها نوشته بود مدرسه تعهد بده مشکلی واسه یش نمیاد اونوقت من بچه ام رو می فرستم 

حوصله ی بحث با همچین آدم هایی رو نداشتم ولی خیلی دلم می خواست بهش بگم تو خودت سلامتی دخترت واست مهم نیست و واکسن نزدی و تازه مسافرت و مهمونی هات هم به راه بوده چرا اونوقت از مدرسه انتطار داری

البته خوشحال میشم اونایی که واکسن نزدن مدرسه نرن خب اینجوری واسه ستی ایمن تر هست 

ولی مطمئنن وقتی قرار باشه کلاس ها فقط حضوری باشن آخرش واکسن نزده ها هم می رن مدرسه 

هوفففف واقعا 


دانشگاه امیرکبیر از بعد از عید فطر حضوری میشه و سپهر بالاخره بعد از چهار ترم می تونه بره دانشگاه 


نظرات 11 + ارسال نظر
آذردخت یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 11:33 http://azardokht.blog.ir

سلام.
من هم نمی تونم ضد واکسن ها را درک کنم. اصلا عصبانی می شم از دستشون. امروز یک نفر می گفت این واکسن ها ژنتیکی هست، دختر من هنوز به سن بلوغ نرسیده، عوارض نازایی براش داره! جل الخالق که تو قرن ۲۱ و از دهن آدم تحصیل‌کرده آدم چه چیزهایی می‌شنوه! توهم توطئه تا کجا!
یعنی کل جمعیت دنیا الان دچار نازایی می‌شن، بعد فقط این واکسن‌نزده‌ها قراره در قرن بعد زاد و ولد کنند. خدایا

جالب اینجاست که اینا اکثرن خودشون واکسن رو زدن ولی برای بچه ها شون نمی زنن و بیشترشون هم بعلت همین نازایی نمی زنن واقعا برام عجیبن و نمی فهمم شون
یاد یک خاطره از دوران شیمی درمانی ستایش افتادم
یادم میاد یکی از دوستان به دوست صمیمی من گفته بود که به فلانی بگو تخمک دخترش رو فریز کنه بعد شیمی درمانی کنه چون ممکنه شیمی درمانی باعث نازایی دخترش بشه
من با تعجب به دوستم نگاه کردم و گفتم می دونی ستی یک سال و نیمه هست و هنوز بالغ نشده که تخمک داشته باشه
کاش اجباری بشه تا راحت بشیم
مثل بقیه ی واکسن ها که تا کارت واکسن تکمیل شده رو نبری مدرسه ثبت نام نمی کنن

هاله یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 11:38

منمدرک نمی‌کنم. تازه وقتی میگی همه کشورها مدارسشون حضوریه، میگن ایران فرق داره. خب برو واکسن بزن که نگرانیت کمتر بشه. دختر خاله من دخترش ۸ سالشه. میگه می‌ترسم واکسن بزنم پریود نشه. گفتم اگه واکسنها اثراتشون تا ۴ سال می‌موند که نیاز نبود تجدید بشن.

وااای هاله جان دقیقا همین که میگی
توی این مدت برادرزاده هام مهد کودک شون رو رفتن و البته که یک زمان هایی قرنطینه می شد و مهد کودک ها بسته میشدن ولی اینجوری هم نبود که کل این دو سال رو بسته باشن
منتها یک سری شرایط داشتن و هفته ای دوبار تست می دادن و اگر تست یک کدوم شون متبت میشد کل اون کلاس برای دو هفته تعطیل میشد

درصمن این همه نگرانی واسه عقیم شدن رو هم اصن نمی فهمم یعنی اینقدر از این و اون شنیدم که وااای نه یک وقت بچه مون دیگه بچه دار نمیشه
خب نشه( به فرض محال) . مهم اینه که خودش سلامت باشه

ربولی حسن کور یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 12:31 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
متاسفانه خیلی از دانش آموزان توی دوران کرونا افت تحصیلی داشتن
خدا به داد معلمهاشون برسه
اما دانشگاهه و کلاسهاش سپهر به زودی میفهمه تا به حال چیو از دست داده

سلام آقای دکتر
بله مخصوصا برای ابتدایی این افت تحصیلی ملموس تر خواهد بود چون بچه ها هرچی کوچکتر هستن سخت تر می تونن از طریق آنلاین آموزش ببینن
در عین حال که از لحاطر روحی و روانی و تعاملات اجتماعی هم براشون صرر داشته

ربولی حسن کور یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 12:31 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
کامنت پست قبلی تکرار می شود!

چرا اونوقت؟

عابر یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 13:06

سلام. پسر من ۱۰ ساله است و من واکسن نزدم راستش هنوز مال خودم هم دوز سوم رو نزدم چون امیکرون گرفتم اسفند که موعدش بود حالا میخوام ببینم چه واکسنی توی ایران برای بچه ها خوبه؟

عابران جان برای بالای پنج سال در ایران سینوفارم و پاستوکوک رو می زنن
من برای ستایش سینوفارم زدم

عابر یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 15:37

ممنونم

حسین یکشنبه 14 فروردین 1401 ساعت 23:30

من خودم ۳ دوز رو زدم ولی اتفاقا من کامل حق میدم به ضد واکسن‌های مخالف واکسن کودک
وقتی مثلا برای سینوفارم آزمایش‌هاش مشخص نشده و نتایجش به خوبی اعلام نشده برای سن‌های پایین چرا باید زد؟
واکسن درست حسابی می اوردن مملکت یک چیزی

سینوفارم تایید بهداشت جهانی(WHo) رو داره

parinaz دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 07:54 http://parinaz95.blogfa.com

دقیقا حرف دل منو زدید.همکارم دخترش رو تو انواع مهمونی هاشون برده و تازه میخواست بره شمال برای عید .انوقت با عصبانیت میگه من دخترم نمیفرستم مدرسه مریض میشه!!!
اونم بچه کلاس اولی که همینجوریش هم به نظرم چیزی یاد نگرفته با این کلاس های انلاین

وقتی بچه ها واکسن زده باشن و فضای کلاس هم مناسب باشه (مخصوصا الان که هوا خوبه و میشه درب و پنجره رو باز گذاشت) دیگه نگرانی وجود نداره
فقط متاسفانه خیلی ها برای بچه هاشون واکسن نمی زنن که خب این نگران کننده هست

زهرا دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 13:48

سلام. ولی من دلم نمیخواد حضوری بشه. هیچی بلد نیستم

بانوی تابستان دوشنبه 15 فروردین 1401 ساعت 22:21

سلام. عزیزم هم من هم همسرم ۳ دوز واکسنمون رو زدیم و اتفاقا از ابتدا خیلی دیگیر بودیم که زودتررواکسبنه بشیم اما این داستان واکسیناسیون در مورد بچه ها متفاوتتره چون هم‌کوچکترن و سیستم ایمنی بدنشون متفاوت هست با بزرگترها هم اینکه اونا هنوز پروسه ی رشدشون کامل نشده و یکی مثل من و همسرم وقتی تایید صد در صد دکتر بچه هامون رو‌نداریم و فقط فایزر اطفال رو که شکر خدا ایران واردش نمی کنه رو تایید می کنه دچار شک و دودلی می شیم. اینکه پدر و مادرهایی که هنوز بچه هاشون رو واکسینه نکردن رو بدون شنیدن استدلال هاشون قضاوت کنید کم لطفی هست. خصوصا اینکه ما الان دو ساله که نه مسافرت رفتیم و نه مدام مهمونی و گشت و‌گذار بودیم.

بانوی عزیز وقتی خیلی از پزشکان اطفال توصیه به واکسن می کنن میشه بهشون اعتماد کرد مخصوصا که با باز شدن مدارس احتمال گرفتن بچه ها خیلی بیشتر میشه و خب قاعدتا عوارض خود بیماری از عوارص واکسنش بیشتر و خطرناک تر خواهد بود
در عین حال که همین دوری بچه ها از اجتماع و بازی نکردن و تعامل نداشتن با همسال هاشون خودش یکسری مشکلات روحی و روانی دیگه بدنبال داره و وقتی اینا رو بزاری توی یک کفه ی ترازو و سبک و سنگین کنی می بینی زدن واکسن محاسنش بیشتر هست
امیدوارم بهترین تصمیم رو برای فرزند تون بگیرین

مونا سه‌شنبه 16 فروردین 1401 ساعت 14:53 https://motherofflowers.blogsky.com/

سلام
من سه دوز رو زدم اما دکتر اطفال زینا اجازه واکسن زدن نداد،گفت صبر کنم تا یک کم بگذره و معلوم بشه بالای پنج سال واکسن هایی که زدن چطور پیش رفته،
من از روز اول،موافق بازگشایی مدارس بودم،به نظرم کرونا از هر جمعی منتقل میشه!چه مدرسه،چه هیات،چه پاساژ و رستوران و هواپیما
اما مدرسه اولین قربانی این دیروس بود
سه روز واقعا زندگی مون نظم گرفته و زینا حال روحی خوبی داره و برای درس ها خبری از سروکله زدن من با زینا با وجود شیطنت های روشنا نیست!
زندگی عالی شده

با اون قسمت زندگی عالی شده به شدت موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد