یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

لیست غذا

قرمه سبزی، خورش کرفس، کوکو سبزی، ماکارونی. دلمه جزو غذاهایی هستن که سپهر دوست نداره

انواع سوپ بجز سوپ قارچ، انواع آش غیر از آش رشته و شله مشهدی، آلبالو پلو، هرنوع پلو مخلوطی که توش کشمش باشه،میگو، هویچ پلو، خورش هویج آلو،آبگوشت، غذاهایی هستن که ستی دوست نداره

اونوقت ستایش عاشق ماکارونی و قرمه سبزی هست و سپهر عاشق هر نوع پلو مخلوطی که توش کشمش باشه

ستی املت نمی خوره چون گوجه دوست نداره سپهر، املت رو به نیمرو ترجیح میده

اینجوری میشه که من بیچاره هی باید فکر کنم چی بپزم باز سپهر رو میشه گول زد یعنی قرمه سبزی درست می کنم و گوشت خورشت رو برمی دارم و با کمی گوجه و خیارشور یا زیتون و نون باگت بعنوان ساندویچ بهش میدم و می خوره  ولی خب ستی رو نمیشه گول زد تازه سپهر اگر بهش بگی همینه که هست و خب نخور اتفاقا استقبال می کنه و هیچی نمی خوره ولی ستی عزیز یکریز غر می زنه که من گشنه ام و چرا یک چیز درست و حسابی برای خوردن نداریم 

اهان یک نکته ی دیگه هم هست اونم اینه که اگر یک غذا دوبار در هفته پخته بشه یا خدایی نکرده زیاد بپزم و بمونه هردوتاشون صداشون در میاد که وااااای چقدر فلان چیز رو می پزی ما دیگه نمی تونیم بخوریم. خب آخه لامصب شماها که تنوع غذایی تون محدود هست من بیچاره از کجا چهارده مدل غذا برای ناهار و شام پیدا کنم 

حالا امروز چی بپزم؟ 


نظرات 15 + ارسال نظر
افق بهبود دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 11:56 http://ofogh1395.blogsky.com

اوف امان از بچه ها
گاهی دل آدم برای دوران شیرخوارگی شون تنگ میشه
رژیم تک غذایی

یادش بخیر رژیم تک غذایی رو

ربولی حسن کور دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 12:10 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
این مشکل بیشتر پدر و مادرهای این روزهاست نه فقط شما
ما که بچه بودیم اگه میگفتیم غذایی رو نمیخوریم بابا میگفت آدم اگه گرسنه اش باشه سنگ هم میخوره!

سلام آقای دکتر
والا سپهر مشکلی نداره و خوشحال هم میشه که چیزی نخوره

نل دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 14:06

من:همینه که هست.برین گرسنه بمونین.تامام


همینقدر بی اعصاب

اخه خوشمزه است غذا..من عاشق غذام.هرچی باشه‌.غذا باشه.خوش طعم باشه.
درباره غذا با هیچکس شوخی ندارم

روز جهانی غذا از من پرسیدن چه غذای حاضری یک هفته صبح تا شب بخوری خسته نشی؟
باورت میشه ۳ساعت فکر کردم و رسیدم به ۴غذا نتونستم یکی انتخاب کنم

خدابهت صبر بده، سخته واقعا.

وااای نل منم همینم ها
همه چی دوست دارم
کلن عاشق غذام
اون چهارتا غذا چی بودن؟ منم بفکر فرو رفتم که چی رو بیشتر از همه دوست دارم ولی نمی تونم تصمیم بگیرم

ریحانه دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 14:54

یک روز در هفته غذا با ستی باشه و یک روز با سپهر.
بهترین روش تربیت کودک

امضا: یک عدد فردی که هیچ تصوری از بچه داری نداره و صرفا شعار میده :)))))


درستش همینه
فقط می دونم اون روزی که با سپهر باشه، گشنه می مونیم چون خودش هیچ وقت گشنه نیست و اون روزی هم که با ستی باشه آشپزخونه به گند کشیده میشه

زهرا دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 18:54 http://pichakkk.blogsky.com

آقا من لیست رو داشتم میخوندم گشنه م شد اصلا
آخه چطور می تونن این غذاها رو دوست نداشته باشن؟
سپهر اولین کسیه که می بینم قورمه سبزی دوست نداره!!! بجاش آرش مثل یه مرد اصیل ایرانی عاشقشه، تازه حتما باید کنارش پیاز هم باشه

ایشششش می بینی توروخدا
آخه اصن مگه میشه غذایی رو دوست نداشت
آرش که یک مرد کامل هست هنوز مدل نشستن روی زمینش یادم هست

حمید دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 23:32

سلام، منم قبل دوران دانشجوییم هر چیزی که توش سبزی پخته، عدس، لپه، گوشت (خورشتی) و کشمش می بود نمیخوردم و با شیوه ی سپهر میگفتم ایشالا شام!
و خب مشکل این بود که خب شام هم نصف النهار بود

خوابگاه که بودم غذاهای سلف خوب بودن اما خب بعضیاشون بهتر! مثلا قیمه بادمجون جزو خوبا بود و خب من دوست نداشتم... و خیلی قشنگ به مرور زمان علاقه مند هم شدم!!

ولی الان، که خودمم و خودم، روزی نیست موقعی که میخوام اشپزی کنم به این فک نکنم چطور مادر پدرا 30 سال مثلا، یه چیزی میپختن و میذاشتن جلومون! تازه با هزار مدل غر و حرف و ادا و اطوار (بچه ها + پدر خانواده که شما فک کنم تو این پست از قلم انداخیتن)

با تمام وجود از شوید پلو متنفر بودم، الان خیلی شیک و مجلسی با اینکه هنوز خیلیم خوشم نمیاد با دست مبارک خودم شوید میپاچم به برنج و میخورم و خوشحالم هستم، یا به عنوان شام عدسی بار میزارم :))

میفهمم چی میگین و میفهمم بچه ها چی میگن...خلاصه بیچاره مامانا

ایششش ‌شما هم بدغذا بودین که
باز خوبه به راه راست هدایت شدین
حیف شوید پلو نیست آخه.... شام هم فقط عدسی خداییش خیلی می چسبه تازه من اگر عدسی بمونه به عشق صبحانه ی عدسی طور از خواب پا میشم
راجع به همسرجان هم آخه ایشون آشپزی نمی فرمان.... اون چندباری هم که آشپزی کرده آشپزخونه رو به فنا داده واسه همین توی این پست حرفی ازش نیست فقط اینکه بچه ی خوبیه و هرچی جلوش بزارم می خوره حتی اگر هرشب بهش نون و پنیر هم بدم بازم اوکی هست صداش در نمیاد

ستاره سه‌شنبه 18 آبان 1400 ساعت 13:02

خوش به حال آقا سپهر
چه قدر انسان باید بخت بلند باشه که این همه غذای خوشمزه را نخواد
خب معلومه که لاغر می مونه
یادمه چند سال پیش با عادل فردوسی پور مصاحبه می کردن اونم همین جوری بود
فکر کن ماکارونی دوس نداشت
هیچی دوس نداشت
خوش به حالش
نتیجه ش هم میشه لاغری و خوش تیپی و سلامتی
نگران گرسنگی ش هم نباشین
چون واقعیت اینه که ماها خیلی کالری اضافه می ریزیم تو شکم . واقعا مازاد بر نیاز. در حالیکه متاسفانه ما ها بنا به تربیت دوران اخیر؛ کلی غذا می خوریم

من همیشه میگم ما خوش خوراک ها گناه داریم بخدا
غذا خوردن برای من یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست و واسه سپهر یکی از سخت ترین هاش
اینجوری میشه که من همیشه در حال رژیم گرفتنم و اون آسوده و راحت واسه خودش می چرخه ولی دیگه انصافا زیادی لاغره

الهام از همدان سه‌شنبه 18 آبان 1400 ساعت 17:44

والا منم تو خونه این مشکل و دارم بعضی وقت ها می خوام بزنم تو سر خودم
دیگه واقعا خسته شدم اینقدر فکر کردم چی درست کنم .. تازه فکر کن کلی از صبح پا میشی زحمت میکنی درست میکنی بعد این می خوره اون نمی خوره … می خوام بزنم برم با برف سال دیگه بیان

آخ آخ الهام اونو که نگو... اینجور مواقع عصبانی میشم و دلم می خواد قابلمه رو توی سطل آشغال خالی کنم

سعیده سه‌شنبه 18 آبان 1400 ساعت 21:50

جاست فست فود، هر دو تا هم استقبال میکنن

ایششش دقیقا

پریا چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 11:55

چرا بچه های این دوروزمونه همه اینجوری شدن؟!!!
چی بپزم، از خود غذا پختن سخت تره

آره واقعا چی بپزم خیلی سخته

نون سین چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 14:50 http://free-like-a-bird.blogsky.com

کتلت رو توی این لیست ندیدم. اونم گزینه اس ها. یا کوکو سیب زمینی مثلا

بله اتفاقا کتلت و کوکو سیب زمینی رو خیلی دوست دارن ولی یکبار در هفته

مونا چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 15:48 https://motherofflowers.blogsky.com/

سلام من این مشکل رو با زینا و آقای میم دارم!اشتراکات غذایی شون به شدت کم
زینا هر نوع چاشنی رنگدار به غذا رو نمیخوره!از رب تا زعفرون
به برنج یا مرغ!

وااای مونا جان می بینی چه سخت هست
آخه حیف پلو زعفرونی نیست به ژینا جون بگو تجدید نظر کنه لطفا

پت چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 16:27

سلام
چه سخته
اینجا شاید بهتون ایده بده
http://chibepazam.ir/

مرسی پت جون

شهرزاد پنج‌شنبه 20 آبان 1400 ساعت 23:11

واقعا خیلی کار سختیه راضی کردن دو سلیقه وذائقه تااین حد متضاد و متفاوت ، ولی بنظرم هنوز جای شکرش باقیه بنظر می رسه آقای پدر سختگیر نیستن دراین مورد .....

کهکشانی یکشنبه 23 آبان 1400 ساعت 00:32

با لیست ستی موافقم


حیف آلبالو پلو نیست اخه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد