یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

دنیای عجیب نوجوانی

این مجازی شدن و موبایل داشتن باعث شده با همکلاسی های ستی بیشتر آشنا بشم آخه اکثرشون علاقه ی خاصی به استاتوس گذاشتن دارن و خیلی وقت ها استاتوس های همکلاسی هاش رو باهم می بینیم و ستی برام ترجمه می کنه!

بله ترجمه می کنه چون واقعا متنی که می نویسن برای من نامفهوم هست ی یعنی یک، ک یعنی که ، شک منظورم همون شوک هست نه تردید یا مرده خنگ منظور یک مرد خنگ هست نه جسد خنگ، خونش منظور خونه اش هست نه اون مایع قرمز رنگ داخل رگ, دیگ منظور دیگه هست نه قابلمه. بد دوماه منظور بعد از دوماه هست نه دو ماه ناجور و خیییلی موارد دیگه

آخر اکثر جمله ها هم از جررررر با همین تعداد  ر استفاده میشه که واقعا نه من و نه ستی متوجه نشدیم منظور چی هست

واقعا افسوس می خورم که بچه ها اینقدر ادبیات نوشتاری شون ضعیف هست

نوجوانی سن سختی هست نظارت می خواد همراه با همدلی و همراهی... معتقدم واسه وارد شدن به فضای مجازی و داشتن اینستاگرام یک کم زود هست و خب ولی انگار تعداد زیادی از همکلاسی ها اینستا هم دارن و فعلن که من موفق شدم جلوی این وسوسه ی داشتن اینستا رو بگیرم

عشق عجیبی هم به گروه بی تی اس و کره ای ها دارن و خیلی هاشون آموزش زبان کره ای رو شروع کردن خلاصه ی دنیای عجیبیه و دارم سعی می کنم بیشتر با این دنیا آشنا بشم البته فعلن ستی هیچ علاقه ای به کره ای ها واون گروه موسیقی شون نشون نداده 

پ. ن. :همین پست قبل بود که از سپهر تعریف کردم و گفتم عاقلانه تر رفتار می کنه دقیقا از روزی که اون پست رو گذاشتم تا به امروز دوتا دعوای وحشتناک بین خواهر و برادر رخ داد در حدی که من با جیغ و داد دوتاشون رو از هم جدا کردم و فرستادم اتاق هاشون حالا شما فکر کن سر چه چیزهای بیخودی

یکیش سر خوردن دونات بود و یکیش هم سر یکی از قوانین بازی مینی گلف

هوففففففف

نظرات 13 + ارسال نظر
مونا یکشنبه 2 آبان 1400 ساعت 07:30 https://motherofflowers.blogsky.com/

خواهر نوجوانی دارم که اهل نوشتن و ادبیات،برایم با تاسف از علاقه عجیب دوستانش به گروه های کره ای گفت،
به خاطر مشغله خودم،خیلی با هم ارتباط نزدیکی نداشتیم اما این سفر باعث شد تا پلی لیست گوشی اش را ببینم و تعجب کنم چطور خواهر کوچک فرفری ام آنقدر بزرگ شده که پلی لیست موبایلش را آهنگ های چاووشی و دوزبانه های جذاب پر کردند!
خوشحالم که دوران نوجوانی اش را بین کتاب،درس،فضای مجازی تقسیم کرده....
به نظرم این تغییر ادبیات هم از شنیدن آهنگ های رپ ایجاد شده متاسفانه

راستش چون ستی فعلن علاقه ای به این گروه کره ای نداشته منم این گروه رو خوب نمی شناسم فقط توی استاتوس دوستاش عکس هاشون رو دیدم
ولی فکر می کنم خیلی بهتر از تتلو و طرفدارهای نوجوانش باشه
داشتن همچین نوجوان هایی مثل خواهر شما واقعا غنیمت هست مخصوصا برای والدین و آدم کمتر باهاشون دچار چالش میشه

افق بهبود یکشنبه 2 آبان 1400 ساعت 09:27 http://ofogh1395.blogsky.com

خودت چشمشون زدی ها!

آره انگار

ربولی حسن کور یکشنبه 2 آبان 1400 ساعت 12:19 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
اولین باری که با یکی از دختران نوجوان فامیل چت میکردیم و نوشت ولی من ندوس! کلی دعواش کردم اما بعد دیدم فایده ای نداره و همه شون همین طورن.
عسل هم بی تی اس را دوست داره بخصوص یکی از اعضاشونو جالب اینجاست که اون روز دیدم دخترخاله اش داره بهش میگه نخیر اون که مال منه تو یکی دیگه شونو انتخاب کن!

سلام آقای دکتر
این بی تی اسی ها کلی طرفدار دارن مخصوصا بین دخترها و انگار این قضیه جهانی هست و مختص ایران نیست چون دوست ساکن سوئیسم هم می گفت دخترش عاشق این گروه شده
واااای این غلط های املایی شون واقعا اعصاب خورد کن هست

پریا دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 08:29

این طرز ادبیاتشون تو کلامشونم هست و اگه اینجوری پیش بره، درست همونجوری که زبان پارسی اصیل زمان فردوسی تغییر کرده و شده اینی که ما حرف می زنیم، نسلای بعد از ما هم این ادبیاتشون میشه. جررررررررر!!!
فکر کنم سپهرو من چشم زدم

فکر می کنم شاید این دوران نوجوانی رو که عبور کنن بهتر بشن و درست تر بنویسن و صحبت کنن البته امیدوارم اینطور باشه
پس همه اش تقصیر تو هست پریا

آذردخت دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 10:41 http://azardokht.blog.ir

سلام. خواهر من هم در سن نوجوانی هست و من دائم دارم غلط املایی‌هاش را می‌گیرم
به نظر من واقعا باید به کره‌ای‌ها آفرین گفت که حتی تونستند فرهنگشون را هم صادر کنند. دانشگاه که بودیم یه استاد داشتیم که می‌گفت تا همین بیست-سی سال پیش، کارگرهای کره‌ای توی جنوب ایران مشغول کارگری بودند و حالا اینقدر پیشرفت کردند.
راستی جرررررر هم با عرض معذرت یعنی از شدت خنده جر خوردن

بله پیشرفت شون واقعا چشمگیر هست و محبوبیت گروه موسیقی شون فقط محدود به ایران نیست و جهانی شده
داشتن خواهر نوجوان دایره ی لغات رو افزایش داده ها
ممنون بابت تعریف جررر

افق بهبود دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 12:59 http://ofogh1395.blogsky.com

این یه سرمایه گذاری جدید کره ی جنوبی بوده
که در عرصه ی فرهنگی اومده سرمایه گذاری کرده و خوب خیلی براش پرسودتر از تولیدات صنعتیش بوده(فکر کن که چقدر از نظر تکنولوژی و صنعت درامد داشتن اما حالا اینم از ا ونا بالاتر شد

بله انگار نوبت به عرصه ی هنر رسیده
همین یکی دوسال پیش بود که فیلم انگل برنده ی جایزه ی اسکار شد
الانم که این گروه موسیقی شون جهانی شده و نوجوان های خیییلی از کشورها طرفدار بی تی اس هستن

دیانا دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 23:19

جررررر یعنی جر خوردم از خنده یا پاره شدم از خنده. یه جورایی معنی همون ایموجی خنده () رو میده. حالا هر چی تعداد "ر" بیشتر باشه یعنی خنده‌دارتر بود مطلب!

ممنون دیانا
کامل و جامع توضیحش دادی

فاطمه سه‌شنبه 4 آبان 1400 ساعت 17:11

سلام
واقعا اگه اینجوری پیش بره دیگه چیزی از زبان فارسی باقی نمیمونه
فک کنم رابطه خواهر برادرو چشم زدینا
درباره گروه بی تی اس قبلا اسمشو فک کنم شنیده بودم نوشته شما رو که خوندم رفتم سرچ کردم واقعا باعث تاسفه که انقدر خوراک سالم فرهنگی به بچه هامون ندادیم که رفتن سراغ این هله هوله های ضد فرهنگی که آسیبش در گذر زمان رخخ نمایی میکنه متاسفانه ..
لینکشو براتون میذارم اگه دوست داشتین بخونین
https://www.google.com/amp/s/www.farsnews.ir/amp/13991227000162

سلام فاطمه جان
من فکر می کنم از این دوران نوجوانی که عبور کنن اوضاع بهتر بشه و نسبت به نوشتارشون دقت بیشتری بخرج بدن
راجع به گروه بی تی اس هم راستش من اطلاعات زیادی ندارم در همین حد می دونم که شهرت شون جهانی هست و مختص ایران نیست و خب اینجا باید یک دستمریزاد به کره ای ها گفت که اینجور دارن فعالیت می کنن و خودشون رو به دنیا معرفی می کنن

نل جمعه 7 آبان 1400 ساعت 10:12

سلام
من این پستت رو همون روز خوندم. خجالت میکشیدم کامنت بزارم
آخه چییزهایی که گفتی رو منم انجام میدم

مثلا: ک..که
اینک..اینکه
برات بتعریفم.برای تو تعریف کنم
بِحَلَم..حل کنم
و...


خب در نوشتن چت خیلی کوتاهتره و راحتتره
بااین تفاوت که من از نسل هنوز قدیمی هستم نسبت به جدیدها و اینها یک چیزهایی میگن که من نمیفهمم



اون جررررررررر استفاده نمیکنم ولی
یعنی مثلا خیلی خنده دار بود.جر خوردیم از خنده.پاره شدیم
یا مثلا از همینجا تا کجا تعجب و خنده بخاطر این خبر...


وقتی هم ناراحتن میگن:عررررررررر
مثلا حسودیشون شده از اون نوشته. یا ناراحت شدن.غصه خوردن



این بود انشای من
کلی تلاش کردم (تلاشیدم) یک وقتی(یوقتی) اونجوری ننویسم

نل کلی خندیدم با کامنتت
خب احتمالن هنوز نوجوان درونت زنده هست همه کودک درون دارن تو نوجوان درون

یه مامان شنبه 8 آبان 1400 ساعت 11:03

بچه ها همینن تا ازشون تعریف میکنی یه جوری خودشونو نشون میدن که تا مدتها جرات نداشته باشی ازشون تعریف کنی
البته یه ضرب المثلم هست که میگه هیچ وقت نمیشه تعریف شوهر و بچه هاتو بکنی.
پس حواستون باشه از شوهرتونم تعریف نکنید
این گروهه همونه که شاهین صمد پور راجع به تیپ و استایل و آرایششون یه استوری گذاشت بعد طرفدارای این گروه ریختن تو پیجشو کلی بهش توهین کردن.

آره دقیقا همینن
در مورد شوهرها که والا من توی دلم هم ازش تعریف کنم دو دقیقه بعد گند می خوره به تعریفم
آره همون گروه هستن الان که گفتی یادم اومد یکبار شاهین صمدپور راجع به ظاهرشون به شوخی چیزی گفته بود و طرفدارها که اکثرن هم دختر بودن حسابی از خجالتش دراومدن

زهرا شنبه 8 آبان 1400 ساعت 11:04

سلام. داغ دلم رو تازه کردید. باشگاه که میرم، شماره ی چند تا از بچه های نووجون رو سیو کردم. دیدن استوری هاشون، فازشون و به خصوص غلط های املایی شون اینقدر روی مغزم بوووووود که یک بار با یکی شون وارد بحث شدم و نشستم کلی براش توضیح دادم که چرا نباید دوست دارم رو بنویسیم دوصت دارم، چرا نمیدونم ، نمد نیست ، نمی تونم نمت و ست ،صت نیست و کلی مزخرف دیگه. اتفاقا اخرش هم قانع شد دیگه هم رعایت کرد.
اون اول کار ازش پرسیدم عسل چرا اینطوری مینویسی؟ گفت چون باحاله ، همه همین طوری مینویسن...


احتمالن بزرگتر که بشن تغییر کنن و درست بشه یعنی امیدوارم اینجوری بشه

خورشید شنبه 8 آبان 1400 ساعت 14:04

سلام
خوبین؟
اطلاعات کلی در موردشون داشتم.
ممنونم از خانم فاطمه بابت لینک ارسالی.
خیلی اطلاعات کامل و جامعی درباره گروه های کره ای نوشته بود.
متاسفانه ما در این مورد کم کاری کردیم و اونها هم دارن سوء استفاده می کنن و ناهنجاریهای زیادی رو به خورد بچه ها میدن...

راستش نمی دونم چقدر میشه به خبرگزاری فارس اعتماد کرد مخصوصا که اینجوری بانگاه توطئه بهش می پردازه و حرف های مدل رایفی پور می زنه

رهگذر چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 13:15

تو مطب دکتر بیکار بودم اینستا هم نمیشه رفت اومدم تا اینجا
من ۳۶ساله هستم بی تی اس دوست دارم و اون مدلی حرف میزنم.
کلا نظرم اینه تعصب داشتن بده چه به حفظ زبان قدیمی چه هرچیز دیگه. تو زبان انگلیسی هم مختصر نوشتن باب هست

شاید من منطورم رو بد رسوندم چون ابدا طرفدار یک بند موسیقی خاص بودن رو عیب نمی دونم و اتفاقا این می تونه یکی از راه های انتقال فرهنگ و آشنا شدن با یک فرهنگ جدید باشه کما اینکه کره ای ها با این گروه شون تونستن خیلی از جوان ها و نوجوان های دنیا (نه فقط ایران) رو با زبان و فرهنگ کره آشنا کنن
اما راجع به نوشتار راستش نطرم مخالف ‌شماست و وقتی یک نوشته پر از غلط املایی باشه طوری که آدم متوجه نشه چی گفته شده این از کم سوادی هست و بهتره این نقطه ضعف رو برطرف کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد