یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

روزای خوبت بگو کجا رفت

واسه اینکه حواس خودم رو چند ساعتی پرت کنم و از فکر و خیال بیام بیرون تراس رو آب و جازو کردم و گلدونام رو هم آب دادم و یک قالیچه ی کوچولو توش پهن کردم و امدم نشستم توی تراس (حالا همچین میگم آب و جارو کردم انگار چندمتر تراس هست ،یک فسقلی جا هستش) ولی خب درسته که چشمم روی گلها و آسمان نیمه  ابری بود ولی بازم ذهنم و فکرم واسه خودش جولون می داد

ایندفعه پاشدم آشپزخونه رو بهم ریختم و ساعت ها مشغول تمیز کردن یخچال فریزر و آشپزخونه بودم و دیگه به هیچی فکر نکردم... لامصب حتما باید کار کنم تا ذهنم آزاد بشه و نمیشه مثل خارجی ها پا بندازم روی  پا و بشینم روی تراس و چای بخورم و ذهنم آزاد باشه

 اون یکی دختردایی که مشهد هست همراه با دخترش کرونایی شدن و خودشون رو توی اتاق حبس کردن که بقیه مبتلا نشن

خب ستی و نوه دایی باهم ارتباط خوبی دارن و در طول روز چندین ساعت توی واتساپ باهم گپ می زنن و نقاشی می کشن و بازی می کنن و حتی مشق های زبان شون رو می نویسن

اون روز واسه احوال پرسی زنگ زدم به دختردایی و میگه توی این ده روزی که توی اتاق حبس شده از ریز جزئیات زندگی من باخبر هست و می دونه ناهار چی می خوریم و  کی میریم خرید و با سپهر کی بحثم میشه و به همسرجان چی میگم و حتی  لباس مورد علاقه ی توی خونه ام چی هست و بعدم اضافه می کنه این مدت ده روز نتونسته یک فحش درست و حسابی به هرکی که دلش خواسته بده چون تا خواسته فحش بده یادش اومده که ممکنه الان من یا همسرجان ( البته اینجا اضافه کرد تو که مهم نیستی بیشتر همسرجانت) بیایم توی اتاق ستی و در جریان افاضاتش قرار بگیریم 

دختردایی کوچیکه بالاخره رفت و دایی جان حالش بهتر شد 

مشهد اوضاعش اصلن خوب نیست و هرکسی رو که می شناسم درگیر کرونا شده و بدتر از همه اینکه دارو گیر نمیارن حتی سرم ساده 

اینروزا من یا دارم تسلیت میگم یا آرزوی سلامتی و بهبودی می کنم... چرا اینجوری شده چرا روزهای بدمون تموم نمیشن

نظرات 8 + ارسال نظر
ربولی حسن کور جمعه 22 مرداد 1400 ساعت 11:04 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
بله ظاهرا اوضاع مشهد خیلی خرابه
مملکت هم که فعلا حتی دولت نداره
تا ببینیم چی میشه

سلام آقای دکتر

پت جمعه 22 مرداد 1400 ساعت 14:20

سلام پریسا جون
همه مون تو یه وضعیت مشترک هستیم. من به عمد و با تلاش و ممارست فراوون خودم رو یا مشغول کار عمیق میکنم و یا موزیک های بلند (بخوانید شهرام شب پره!) گوش میدم که ذهنم نتونه جم بزنه. به محض اینکه فکر دیگه ای میاد تو ذهنم، بلند خودم رو صدا میکنم و یه موضوع دیگه میدم به ذهنم که نتونم به چیزهای دیگه ای فکر کنم. چیزهایی که واقعا کاری از دستم براشون بر نمیاد.
همین که ستی نوه ی داییتون رو مشغول میکنه که یادش بره ایزوله هست خیلی خوبه. چقدر بچه ها خوب مسائل رو حل میکنند.
مواظب خودتون باشید

سلام پت عزیز
می دونی آدم به امید زنده هست و من الان فقط به این امید که کمک کنم بچه هام راهشون رو پیدا کنن و از اینجا برن دارم زندگی می کنم و تلاش می کنم که شاد و سرزنده نگهشون دارم
آره باید ذهن رو منحرف کرد که فکر نکنه و غصه نخوره مخصوصا که کاری هم از دستمون برنمیاد

مونا شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 01:18 https://motherofflowers.blogsky.com/

متاسفم ولی باید بگویم من این روزها حال خودم را با خواهر فرنگ نشین مقایسه می کنم،راستش اول پاندومی او هم مثل ما ترسیده و غمگین بود،بیکار در خانه و محدود به چندمتر اطراف
اما تمام شد،پاییز او کم کم آزاد شد،حتی چندبار سفر رفت،زمستان به ایران آمد،واکسن زد،سرکارش بدون محدویت رفت و آمد داشت و حالا بعد از سفر به کشورهای آزاد از کرونا،از دیدن جمعیت زیاد بدون ماسک در اتوبوس ترسیده بود!رفته بود تست کرونا بدهد!!!
ما روز به روز درگیرتر می شویم،درگیر کرونا،کمبود واکسن،نبودن سرم و دارو،گرانی دوره درمان،نبود دکتر یا صف انتظار طولانی....
روزهای قدیم که چقدر هم برایمان تلخ بودند،حالا آرزوی ما شده!

همین الان برادر خارج نشین من با خانواده ی کوچیکش در سفر هست و عکسای سفرش رو می بینم و برای خودش و مخصوصا دخترهاش خیلی خوشحالم که اینجا نیستن
و من دیشب بعد از خوندن خبر مربوط به سقوط هرات و خانه به خانه گشتن طالبان برای پیدا کردن دخترهای دوازه ساله، احساس خفگی می کردم... چقدر دنیا بی‌رحم و ناعادلانه هست
بیخیال بهتره بهش فکر نکنیم وقتی کاری از دستمون برنمیاد... بقول پت ،باید ذهنمون رو یکجوری منحرف کنیم

پریا شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 09:05

من کلا آدم بدبینی نیستم، گاهی حتی زیادی خوش بینم، اما این روزا همش فکر میکنم انقراض انسانها نزدیکه، این ویروس ما رو منقرض میکنه!!! خخخخ
اینم شانس مایه!
البته من ترجیح میدم این ویروس نابودم کنه تا طالبان!! هییییییییی روزگار

البته پریا فکر کنم فقط ما قراره منقرض بشیم
وگرنه که بقیه دنیا دارن زندگی هاشون رو می کنن و واسه دیدن فوتبال توی استادیوم های هفتاد هزار نفری بدون ماسک کنار هم میشینن
ترجیح منم مثل تو هست

تیلوتیلو شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 09:41 https://meslehichkass.blogsky.com/

افق بهبود یکشنبه 24 مرداد 1400 ساعت 18:55 http://ofogh1395.blogsky.com

آخ از این روزایی که باید با هزار تا چیز بجنگی و دیگه نمیدونم من که امید کی بر میگرده به چهره ی زندگی هامون
احساس نمیکنم با امید دارم زندگی میکنم احساس میکنم فقط دارم زندگی میکنم چون زندگی داره ما رو جلو میبره

لعنتی بدون امید زندگی کردن چه حس بدی هست
کاش بتونیم سرپا بشیم

مهفام سه‌شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 11:44

چند وقت پیش، یکی از اقوام ما در همدان عید قربان رفتند اهواز برای بله برون و عقد پسر کوچک، عید غدیر آمدند همدان و کلی مهمان دعوت کردند برای عقد پسر بزرگ. مثل تمام مهمانی‌ها، عروسی‌ها و دور از جان عزاهای یک سال و نیم اخیر ما نرفتیم. روز عقد داماد تب و لرز داشته، فرموده عرق چا شدم! فرداش عروس، بعد پدر و مادرها، خواهر و برادرها، مهمان‌های اهوازی، اصفهانی، تهرانی... و حتی مادربزرگ داماد که شرایط جسمی نامناسبی داره و آلزایمر داره، خانواده دو نوعروس رو بردن دیدنش و مبتلا شده و با درگیری ۵۰-۶۰ درصدی بستری هست. آنها که رفتند شهرهاشون چندین نفر رو مبتلا کردند و الی آخر... و جالب اینکه اصفهان و تهران تخت خالی پیدا نشده برای بستری و دوباره برگشتن همدان بستری شدن. با یه حساب سرانگشتی این مهمانی ۵۰-۶۰ نفر رو درگیر و میلیون‌ها هزینه دارو، بیمارستان و غیره شده. خدا میدونه روزی چند تا از این عروسی‌ها، عزاها، هیأت ها و جمع‌های شبیه این تو کشور برگذار میشه، کنارش هم واکسیناسیون مورچه‌ای و واکسن تقلبی و ...

واااای
الان که آمار اینقدر بالا هست دیگه هرکسی توی اقوام و دوستاشون، چندین مورد مبتلا و حتی مرگ بخاطر کرونا رو داشتن و واسه همین تعجب می کنم که چطور نمی ترسن و بازم رعایت نمی کنن
واکسن تقلبی که دیگه عمق فاجعه بود
هیییع

زهرا سه‌شنبه 26 مرداد 1400 ساعت 16:06

طالبان
اینترنت
خوزستان
سیستان
واکسن
سرم
همش تو یکی دو ماه گذشته...

یعنی اینقدر اخبار عجیب و دردناک زیاد هست که حتی فرصت سوگواری نیست
تا میای اون خبر بد رو هضم کنی و براش غصه بخوری، بعدی میاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد