یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

روزگار

مامان توی آزمایش اخیرش کم خونی داره و توی فاصله ی شش ماهه بین دوتا آزمایشش ذخایر آهنش نصف شدن و مشهد که بودم با اصرار من (چون بشدت استرس کرونا گرفتن داره البته با توجه به دیابتی بودن و فشار بالاش حق داره) پیگیر این کم خونی اش بودیم و بعد از یافتن متخصص گوارش مورد اعتماد مامان و انجام آزمایش های تکمیلی، بهش توصیه ی آندوسکوپی و کولونوسکوپی کردو با توجه به عدم استقبال مامان، جناب دکتر فرمودن اوکی برو و بعد از عید بیا برای انجام اینکار... حالا که موعد مقرر شده یک روز میگه وقت نکردم برم وقت بگیرم و یک روز میگه رفتم مرکز آندوسکوپی و تعطیل بود و آخرش هم گفت اصن الان وصعیت قرمز هست و من به دلم نیست توی این اوضاع تو پاشی بیای مشهد و اصن بزار برای بعد

دیروز هم بابا زنگ زده و میگه بجای اینکه لوله بکنین توی دهن مامان تون توی این اوصاع کرونا، بفرستش بره سی تی اسکن بشه و میگم پدر جان این دوتا باهم خیلی متفاوت هست و نمیشه و بعد میگه اخه لوله میره توی ریه اش و یک وقت کرونایی میشه و میگم اصن کاری به ریه اش ندارن ها، بعد ادامه میده خب یک وقت اون شلنگ، گلوش رو زخمی می کنه و میگم این چه حرفیه داره میره پیش یک فوق تخصص گوارش و اون کارش رو خوب بلده و آخرش هم گفت اصن کروناست و همه جا توی مشهد تعطیل هستن

عاشق این زن و شوهر ترسو هستم که هرجور هست دلشون می خواد از زیر کار در برن

با دکتر مامان تماس گرفتم و نگرانی مامان بابت کرونا رو گفتم و اونم گفت اشکال نداره خیلی اورژانس نیست و بزار یکماه دیگه که یک کم وضعیت کرونا بهتر بشه و مامانت با دل آروم تری بیاد برای انجام کار

هیچی دیگه فعلا رفتن به مشهد رو عقب انداختم


واسه برادرزاده ی کوچولوی ندیده ام که دوماه دیگه دوساله میشه سفارش لباس مزون دوز دادم ( البته دوتا با دوسایز برای دوتا خواهر) و دیروز به دستم رسید و احساس می کنم کوچیک هست یعنی با توجه به عکسا و فیلم هایی که از برادرزاده کوچکترم دیدم، حسم میگه این براش کوچیک هست و کلی هم بابتش پول دادم هوفففف

دوتا اسباب بازی هم سفارش دادم که فردا میرسن و ایشالله اونا دیگه خوب باشن و بعدش دیگه باید برم پست و اینا رو براشون پست کنم تا موقع تولد برسه و ایشالله که سورپرایز بشن

خیلی حیفه توی این فصل از سال که پارک ها خوشگل و دلبرن باید بریم قرنطینه و همه شون بسته میشن


نظرات 5 + ارسال نظر
ربولی حسن کور جمعه 20 فروردین 1400 ساعت 15:09 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
با شرایطی که نوشتین آندوسکوپی و کولونوسکوپی کاملا منطقیه بخصوص از نظر تعیین محل خونریزی
امیدوارم که مشکل خاصی وجود نداشته باشه

سلام آقای دکتر
بله، فقط باید راضیش کرد. فعلا که خوشحال هست عقب افتاده
ممنونم و منم امیدوارم مشکلی نباشه

زهرا شنبه 21 فروردین 1400 ساعت 14:28

راستش به نظر منم کولونوسکوپی و آندوسکوپی ترسناک هستن و مامان حق دارن! ولی موضوعی نیست که بشه از زیرش در رفت. حتما پیگیری کنید
روزای اعصاب خرد کنیه

آخه آدم اصلن نمی فهمه
من کولونوسکوپی نشدم ولی آندوسکوپی شدم و اصن نفهمیدم

نل یکشنبه 22 فروردین 1400 ساعت 10:35


ببخش خنده ام گرفت، آخه دقیقا سناریوی بابا و مامان من درباره دکتر رفتنشون هست
به سختی میشه راضیشون کرد و در آخر هم با دعوا باید برد

مبارکشون باشه

خداروشکر تنها نیستم
فعلا جفتشون از عقب افتادن جریان راضین و هر روز هم مامان بهم میگه دیگه خیلی خوبم و انرژیم زیاد شده و سرحالم... انگار من بچه ام و بخواد گولم بزنه.. منم هی میگم چون دارو آهن مصرف می کنی وگرنه که دوباره کم حال و بی انرژی میشی

الهه دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 01:34

سلام .منو یاد مادر شوهرم انداختین پارسال دکتر کولونوسکوپی براشون نوشته بود مدام عقب مینداختن ومیگفتن من برم انجام بدم از درد میمیرم دلیلشونم این بود که یکی از فامیل جوان وقوی انجام داده وخیلی اذیت شده .با پرس وجو فهمیدیم فرد مورد نظر به مرکز دولتی مراجعه کرده و بدون بیحسی انجام دادن وخیلی زجر کشیده .یه دکتر خوب گوارش پیدا کردیم که تومطبش با بی حسی انجام میداد با هزینه پانصد تومن .بعد از انجامش حالا همش میگن اصلا نفهمیدم .انشاءالله که مورد خاصی نیست .

سلام الهه جان، خداروشکر که براحتی انجامش دادن
مامان هم هی میگه مانی(مادربزرگ خدابیامرزم) هم آندوسکوپی کرد و بعدش دیگه روپا نشد و منم هی میگم مشکل مانی متفاوت بود و البته که سنش هم خیلی بیشتر از تو بود
این تجربیات ناخوشایند و بعصا نامربوط بقیه رو به خودشون نسبت دادن مایه ی دردسر میشه

حمید دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 16:36

سلام.
من حداقل 4 نفر از خانواده در مشهد کلونوسکوپی انجام دادند و تنها مشکل استرس قبلش بود! تحت نظر دکتر حیاتبخش، تو بیمارستان رضوی، با بیهوشی، بدون اینکه حتی متوجه دردی بشن.
اگر اشتباه نکنم اندوسکوپی رو هم میتونن با بیهوشی انجام بدن (همزمان). هزینه ای هم که داشت برای 2 سال پیش بود حدود نزدیک 600تومن که بیمه تکمیلی پوشش میداد.
تهران هم 4 نفر دیگه ، با بیهوشی... (که دو نفرشون سن بالای 75 داشتن)
توصیه ای که دارم اینه که حتما تو یه مرکز مناسب و موکدا با بیهوشی انجام بدن..
و برای مادر روند رو توضیح بدین که قبلش در حد حداکثر 24 ساعت باید دارویی رو برای پاکسازی روده مصرف کنن فقط، و بعدش هم که با یه بیهوشی فک میکنم 1 ساعته و ریکاوری نیم ساعته نتایج در دستشون هست.

و در یه مرکز معتبر و ممتاز اگر انجام بدن نه عارضه ای هست نه دردی نه موردی به امید خدا.
انشالا تو این جدال همه گیر(!) شما و سلامتی پیروز باشین

ممنون حمید عزیز برای اطلاعاتی که واسم گذاشتی
دکتر مامان، دکتر مطفری هستن که تخصص گوارش دارن و دکتر قلب مامان، ایشون رو پیشنهاد دادن و جالب اینکه وقتی رفتیم مطب شون فهمیدیم پسرعموی یکی از دوستان دوران دبیرستان مامان و در واقع همشهری هستن(این بجنوردی بودن بطور عجیبی به مامانم حس اطمینان و اعتماد میده) و اینجوری انگار مامان، اعتمادش بیشتر جلب شد و قراره ایشون خودشون آندو و کولونو رو انجام بدن و گفتن که با بیهوشی و در یک روز هر دو رو انجام میدن
واسه همین که مامان بخاطر آشنای دور بودن جناب دکتر، حس اعتماد بهش دارن.. من دیگه منصرف شدم که برای اینکار بیارمش تهران چون قبلش با خودم می گفتم برای آندو و کولونو بیارمش تهران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد