یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

عمه خانوم

کلاس آنلاین آلمانی ثبت نام کردم و موقع معارفه، استاد از همه می پرسید هدف تون از یادگرفتن آلمانی چی هست و همه هدف شون مهاجرت بود و فقط من بودم که گفتم می خوام با برادرزاده ها راحت تر ارتباط بگیرم و از همون موقع به عمه خانوم گروه معروف شدم 

حالا البته اینکه این دوتا بچه ( سپهر و ستایش) مشتاق یادگیری این زبان شدن هم بی تاثیر نبوده و حتی این نکته که شاید سپهر رفت به یک کشور آلمانی زبان و اونوقت در مسافرت ها و سرزدن بهش شاید این زبان به کارم بیاد هم موثر هست هرچند شازده کعبه ی آمالش، ینگه دنیاست و من هی توی دلم آرزو می کنم بجای اون شیطان بزرگ، یک کم نزدیک تر و توی همین قاره ی سبز بره و واسه همین هم هست احساس می کنم بغیر از اون انگلیسی شکسته و بسته ای که بلدم یک کم هم آلمانی یاد بگیرم بد نیست

خلاصه که عمه خانوم هستم و نیم ساعت دیگه جلسه ی سوم کلاسم شروع میشه :)



نظرات 8 + ارسال نظر
ربولی حسن کور سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 16:48 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
متاسفانه با خیلی از دانشجوها که صحبت میکنم هدفشون مهاجرته
چی به سر این مملکت اومده نمیدونم

سلام آقای دکتر
من که خیلی ناراحت میشم وقتی این همه هجوم برای فرار از اینجا رو می بینم
حیف از این سرزمین

تیلوتیلو سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 20:07

موفق باشین عمه خانوم

زهرا چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت 01:17

سلام.
راسته میگن خیلی سخته؟

سلام زهرا جان
هنوز خیلی اول راه هستم برای نظر دادن
تا اینجا که راحت بوده

ریحانه چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت 14:51

در راستای کامنت دکتر ربولی عزیز: اتفاقا مهاجرت بد نیست. دختر و پسر توی مهاجرت مجبور میشن رو پای خودشون بایستن و آبدیده میشن. با فرهنگ های مختلف اشنا میشن و پخته میشن. خیلی ها هم هستن بعد از یک دوره مهاجرت برگشتن و تو کشور خودشون مقیم دایم شدن. خلاصه به نظر من خوبه

ولی ریحانه این موصوع منو غمگین می کنه
درسته که یک تعدادی شون برمی گردن ولی اکثریت اونجا موندگار میشن و البته بهشون حق میدم ولی اینکه ایران به جایی رسیده که جوون ها امیدی به آینده اش ندارن برای من ترسناک و ناراحت کننده هست

ریحانه چهارشنبه 13 اسفند 1399 ساعت 20:30

به نظرم مهاجرت و امید به آینده ایران نداشتن دوتا معقوله جداست. من خودم برای تحصیل دانشگاهی اروپا و آمریکا بودم. کلی دانشجوی اروپایی و آمریکایی بودن که برای تحصیلشون مهاجرت میکنن. پس تا اینجاش یه معقوله سراسری برای همه دنیا را داریم. اما بعدش که طرف برمیگرده و فرصت شغلی براش هست یا نه و مسایل مشابه، معقوله متفاوتی هست که تفاوتمون با کشورهای دیگه در این قسمت هست.

خب می دونی ریحانه من اون قسمتی که میرن تحصیل می کنن و برمی گردن (که البته تعداد برگشته ها کم هست) مهاجرت نمی دونم... مهاجرت برای من معناش اینه که کلا بری و بخوای کشور و محل زندگیت رو برای همیشه عوض کنی
پس شاید تفاوت مون فقط در معنای کلمه هست

افق پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 ساعت 19:04 http://ofogh1395.blogsky.com

خوب حال و احوالتون چطوره عمه خانم؟
آلمانی خیلی هیجان انگیزه
ایش میش دیش . ..
خداییی خیلی باحال نیس؟
گذاشتم یه روزی یاد بگیرم
حالا چطور پیش میره کلاس؟خوبه؟

فعلا دارم لذت میبرم ازش و هنوز به جای سختش نرسیدم

بهار شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 02:10

عمه هم عمه های جدید

پرنسا یکشنبه 17 اسفند 1399 ساعت 23:03

من فقط در حد یه ایش لیبی دیش بلدم


نمی دونم چه حکمتی هست که همه مون اولش فقط همین جمله رو بلدیم
منم فقط همین جمله رو از آلمانی بلد بودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد