یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

انگار ایندفعه جدیه

سه شنبه ی هفته ی پیش بخاطر شیوع کرونا بین همکاران شرکت همسرجان، ازشون تست می گیرن و همسرجان منفی بود

دیروز می گفت یک کم بیحالم و تک و توکی هم سرفه می کرد که رفتیم بیمارستان نزدیک خونه و سی تی ریه کردن و اکسیژن خون رو اندازه گرفتن وگفتن چیزیش نیست

اومدیم خونه و آخر شب تب و لرز کرد به دایی ممر پیام دادم و میگه الان مامانش اینا خیلی دلتنگشن و وقتش هست که بفرستی اونجا فقط قبلش بیمه ی عمرش رو بپرس کجاست 

می خندم و میگه خیییلی خری بخدا 

ستی هم میگه یک خونه براش اجاره کنیم و بزاریم اونجا و هروقت خوب شد بریم بیاریمش

با دکتر شرکت مشورت کرد و براش دارو تجویز کرد و قرار شد امروز دوباره تست پی سی ار بده 

فعلا توی اتاق قرنطینه اش کردیم و دستشویی فرنگی رو هم اختصاص دادیم به همسرجان و به بچه ها سفارش کردم فقط از دستشویی ایرانی استفاده کنن

الان بساط سوپ روی گاز براه هست و منم مشغول تمیزکاری و ضدعفونی خونه هستم و وسطش از بوی الکل نفسم گرفت و گفتم بشینم و اینجا رو بروز کنم 



نظرات 7 + ارسال نظر
تیلوتیلو چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 11:56 https://meslehichkass.blogsky.com/

انشاله که بلا از همتون دور باشه
امیدوارم که یه سرماخوردگی ساده باشه و یه سادگی بگذره
اگه کرونا هم هست خفیف باشه و هیچ مشکلی پیش نیاد
بهرحال شما کلیه نکات قرنطینه ای را رعایت کنید
انشاله که با خبرهای خوب پست بعدی را بزاری

مرسی مهربون

ربولی حسن کور چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 13:22 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
امیدوارم جواب تست ها صحیح بوده باشن
خداروشکر که بدحال هم نیستن

ممنون آقای دکتر

زهرا چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 19:26

ایشالا که طوری نیست

❤️

عاطفه پنج‌شنبه 24 مهر 1399 ساعت 00:46

انشالله بلاشون دور باشه
به موقع ازیترومایسین بدید و دارو هایی که تجویز میکنن
کرونا حتما میره پی کارش
برای بقیه اهل منزل و البته خود بیمار کرونایی
بخور جوش شیرین
را توصیه اکید میکنم.
باعث میشه ریه کمترین درگیری رو داشته باشه
و بقیه هم نمیگیرن
پنجره باز بذارید
البته در حدی که سرما اذیت نکنه

پسرم گرفت
ما نگرفتیم
تخم مرغ البته سفیده اش تا چهار تا در روز
گوشت البته مرغ بیشتر
خووووب بخورید
حسابی مایعات بخورید
همگی
اویشن نعناع دم کنید
پنیرک دم کنید
چای ولرم
اب لیمو ترش بخورید
نترسید مطلقا
چون ترس باعث افت ایمنی بدن میشه
اسم دارو خواستید بدم
تجویزهایی که گفتم دکتر دانشگاه شهید بهشتی دوستمونه بهمون داده
و خدا رو شکر پدر همسرم هم اخیرا کرونا رو رد کرد و الان تو نقاهته و

برای همه خوانندگان عزیز
تا جایی که ضرورت نداره تو منزل بمونید
وقتی یکی از اعضا منزل مریض میشه مجبوری بهش برسی
ولی وقتی پدر یا مادرت مریض بشه
نمیتونی کمک کنی و نمیتونی کمک نکنی
خیلی سخته
اگر دستشویی فرنگی و ایرانیتون یک محله بهتره بعد از هر استفاده با اب و مایع بشورید
زیاد ضدعفونی با الکل و وایتکس ریه شما رو ضعیف میکنه
خیلی خیلی حرف زدما
انگار تو خونه موندن بهم فشار آورده

مرسی عاطفه جان از راهنمایی ها
راستش نمی دونم الان باید به کی مراجعه کنم
پزشک عمومی شرکت برای همسرجان تجویز ازیترومایسین و دیفن هیدرامین کرده به همراه ویتامین سی و زینک و به پیشنهاد اون رفت دوباره تست داد
ولی الان که مثبت هست نمی دونم باید به کجا مراجعه کنم یا چه کار خاصی براش انجام بدم
فعلا داره استراحت میکنه و همون داروها رو می خوره و منم تمام سعیم رو می کنم که دمنوش های متنوع و غذاهای سبک که همه ی گروه های غذایی رو داشته باشه آماده کنم
خوشبختانه توالت فرنگی و ایرانی جداست
تنها عیب اینجاست که توالت فرنگی و حموم یکی هست و الان عزا گرفتم که چجوری حموم کتیم

ریحانه پنج‌شنبه 24 مهر 1399 ساعت 01:33

باریکلا به شما بانوی نمونه.

ژل الوورا میگن خیلی خوبه. برگ الوورا را بخرید، ژلش را جدا کنید و بعد از یه کوچولو شستن، تو مخلوط کن با یک لیوان آب مخلوط کنید. در نهایت لیمو ترش را چند قطره بریزید توش و میل کنید

ممنون ریحانه جان

عاطفه پنج‌شنبه 24 مهر 1399 ساعت 17:48

عزیزم
ما همین شرایط رو داشتیم
ولی مریضمون سنتی کار بود ما فرنگی

هر بار مریض میرفت حموم پشت سرش من میرفتم و کلا ضد عفونی میکردم
با این سیف یا دامستوس ها

بعد بقیه میرفتن


دارو ها رو ما تلفنی از تهران پرسیدیم
و بستگی به سن بیمار تجویز میشه
طبق سن همسرتون داروها خوبه و کافی

سعی کنید از اتاقش خارج نشه
وقتی میاد شما برید تو اتاق
من حتی اوایل میرفتم بی ماسک کنار پسرم
و نگرفتم
خیلی به شدت بیماری مربوطه
ویروسش روز به روز جهش داشته باید ببینید کدوم نوعش هست
اما بی تردید بخور جوش شیرین که کلیپش تو نت هست رو انجام بدید
هم بیمار هر روز و شما هم ترجیحا دو روز یک بار یا هر روز

نترسید
ترس خیلییی بده و اثرش واقعا در تضعیف روحیه و ایمنی مشهوده

دیدم که میگم
پسرم چنان سر دردی رو نحمل کرد که با مشت میزد به دیوار

ولی خدا رو شکر گذشت و ریه اش خیلی جزیی درگیر شد و به نظر من بخور اثر بخش بود
اصلا نمیداشتم لیوانش خالی بشه
فلاکس پر کن برای همسر
بذار دم در اتاق
خالی شد پرش کن

خودتون هم ویتامین سی و زینک بخورید
زیادیش دفع میشه عیب نداره

اگر خدای نکرده ریه درگیر بشه دکتر ریه. یا دکتر عفونی تخصص مرتبط هستند

که داروهای خاص ریه رو فوق تخصص ریه تجویز میکنه
ممکنه تلفنی هم تجویز کنن
ببخشید از پر حرفی
اب لیمو ترش و شیرین رو
اب هویج
اب سیب
سفیده تخم مرغ
از بیمار و خودتون
بخورید
بیماری پر هزینه ای هست
و امیدوارم از دنیا حذف بشه‌الان پدر شوهرم رد کرده ظاهرا مادر شوهرم داره شروع میکنه و این یکی آسم داره
تن و بدنمون داره میلرزه.



و

وااای عاطفه جان واقعا سخت و نفس گیر هست
ازرصبح سرپام و تازه الان دراز کشیدم
همسر از اتاق بیرون نمیاد مگر برای دستشویی
تنها کسی که میره اتاقش منم که با ماسک میرم و اونم وقتی من میام ماسک میزنه
بچه ها با پدرشون واتساپ بصورت تصویری در تماسن.... خنده داره ولی خب برای روحیه ی دو طرف لازمه
هرچی رو از اتاق بیرون میارم با آب داغ و صابون میشورم و بعدم سینک رو میشورم و ضدعفونی می کنم و این پروسه بارها و بارها در طول روز تکرار میشه چون مدام براش دم نوش و آبمیوه و َسوپ و... میبرم
از امروز هم به بچه ها گفتم توی خونه ماسک بزنن... نمی خوام یک وقت اگر یک کدوممون ناقل بودیم اون یکی بگیره ... البته اینکار رو از امروز کردیم.... پنجره ی آشپزخونه بطور مداوم باز هست و پنجره ی اتاق همسرجان از صبح تا عصر که هوا خوبه باز می کنم تا تهویه صورت بگیره

ریحانه جمعه 25 مهر 1399 ساعت 00:31

لطفا ژل الوورا را جدی بگیرید. چند نفر تو فامیلمون با این روش خوب شدن. یویشون حتی ای سی یو بستری بود

حتما امتحان می کنم ریحانه جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد