یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

بحث سخت انتخاب

علاقه ی سپهر اول کامپیوتر و برق و بعد مکانیک هست و خب دانشگاه هم براش مهم هست و تصمیم گرفته این سه تا رشته رو برای سه تا دانشگاه شریف و تهران و امیرکبیر بزنه و اینجوری نه تا انتخاب اولش پر میشه.... مشاوزش بهش گفت اگر به مکانیک علاقه داری، مهندسی شیمی هم تقریبا توی همون مایه هاست با بیست واحد اختلاف و باتوجه به اینکه تو، شیمی رو خوب زدی و رتبه ی زیر گروه شیمی ات خیلی خوبه.. احتمال قبولی ات بالا هست

و خب این شد که سه تا انتخاب بعدیش رو هم مهندسی شیمی این سه تا دانشگاه رو زد و بعد رفت سراغ کامپیوتر و برق علم و صنعت و خواجه نصیر و.......

کلا بیست تا انتخاب انجام داد

دایی ممر میگه خب خداروشکر که شریف نمره نمیاره آخه شریف که دانشگاه نیست و به درد نمی خوره و یک نگاه به همین مامان و بابات و دور و بری هات ( منظورش دوستامون هست) بندازی خودت متوجه میشی 

همسرجان می خنده میگه پس حتما عشق و سنگگ، دانشگاه هست و جواب میشنوه معلومه و اصلن قابل قیاس با اون دبیرستان شریف نیست

پ. ن1: یکی از علت های که علم و صنعت از انتخاب سیزده به بعد شده اینه که پدر و پسر معتقدن راهش دوره 

پ. ن2: شما تصور کن شیمی چقدر سخت بوده که سپهر با 44 درصد، رتبه ی زیرگروه شیمی اش عالی شده

اخرین مهلت ارسال انتخاب رشته فرداست و ما احتمالا تا امشب فرم رو پر کنیم و ارسال کنیم


نظرات 21 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 4 مهر 1399 ساعت 10:21 http://fatamfatam2000.blogfa.com

سلام مبارک باشه
خیلی خیلی تبریک میگم
میشه مشاور سپهر رو به من معرفی کنید ؟؟؟؟؟؟
من رتبه زیر 1500 میخواستم گند زدم نیاوردم

سلام فاطمه جان
مشاور سپهر همون مشاور مدرسه هست
برات فرستادم

عاطفه جمعه 4 مهر 1399 ساعت 12:22

سلام
با توجه به اینکه منطقه یک هستید و اینکه مملکت صاحاب نداره‌
به نظرم رشته های بیشتری بزنه
البته احتمالا انتخابای زیر دهم قبول میشه.

کلی خواهش و تمنا کردم تا فردوسی مشهدم بزنه

دختر عمه همسر جان جمعه 4 مهر 1399 ساعت 14:35

من دقیق رشته ریاصی را نمیدونم ولی فکر میکنم سه تا رشته اولتون دانشگاه تهران دم مرز هست ولی امیر کبیر را حتمی هست

به مهندسی شیمی دیگه کشیده نمیشه

آره امیرکبیر به احتمال نود درصد قبول میشه
آخرین رتبه ی قبولی برق تهران، پارسال 369 بوده و سپهر رتبه اش 370 هست و خیلی لب مرز هست ولی امیرکبیر احتمالش خیلی زیاده چون آخرین رتبه ی قبولی برق امیرکبیر، پارسال 607 بوده
راستش انگار چون سپهر مطمطن هست که برق امیرکبیر قبول میشه خیلی توی چیدمان بعد از اون دقت نمی کنه و هرچی هم میگم خب باید احتمال رو در نظر بگیری و بیا با دقت بیشتر از 9 به بعد رو بچین که بعد حسرت نخوری ولی گوش نمیده

فاطمه جمعه 4 مهر 1399 ساعت 15:05 http://Fatamfatam2000.blogfa.com

ممنونممممم
خیلی لطف کردید
فقط آقای کی هستن؟ فامیل شونم بهم بگید.
و اگه پرسیدن کی معرفی کرده
بگم مامان سپهر یا نه؟؟؟

برات نوشتم فاطمه

ناهید جمعه 4 مهر 1399 ساعت 16:05

فاز مکانیک با برق و کامپیوتر خیلی فرق داره. صنایع و علوم کامپیوتر هم بد نیست اون آخرا بزنه.
تو خارج بر خلاف ایران علوم کامپیوتر بهتر از مهندسی کامپیوتره

به دایی خارج نشینش علاقه ی خاصی داره و احساس می کنم گرایش‌ به مکانیک بخاطر اون هست آخه اون مکانیک خونده، هرچند الان خیلی داره تشویقش می کته که بره سمت کامپیوتر و برق ولی بازم هی میگه حیف مکانیک شریف یا حتی امیرکبیر نیست که من اینا رو ول کنم و برم کامپیوتر علم و صنعت

گولو جمعه 4 مهر 1399 ساعت 17:26

ای روز های شیرین
بمونین صد برابر برای پریسای خوش قلب
حالت رو خریدارم
اون موقعی که صبح بیدار میشی و یادت میاد برای یه چیزی خوشحالی
بعد یادت میاد سپهر کنکور داد و رتبه اش عالی شد
الهی سر ستایش دلت به عکسی شدنش شاد بشه

قربونت گولوی مهربونم
مرسی از این همه لطف و محبتت

سمیه.س جمعه 4 مهر 1399 ساعت 17:51

وای پریسا جان شما شیمی شریف خوندی؟

آره سمیه ،منتها من شیمی کاربردی خوندم (علوم پایه) رتبه ام 1755 بود و الان سپهر می خواد مهندسی شیمی اش رو بزنه

سمیه.س جمعه 4 مهر 1399 ساعت 21:32

ای جانم. اره یادمه خیلی قبلها گفته بودی شیمی خوندی.
ولی نمیدونستم دانشگاهت شریف بوده. اصلا اسم دانشگاه شریف میاد من چشام برق میزنه نمیدونم چرا.
من دلم گواهی میده سپهر مهندسی کامپیوتر امیرکبیر قبول میشه. البته مهندسی برقش هم همینطور.
عاشق دانشگاه امیرکبیرم هستم. خیلی دوس دارم این دانشگاهو نمیدونم چرا.

منم عشق شریف بودم و کلا اینروزا که سپهر داره انتخاب رشته می کنه هی یاد خودم میگفتم و باورم نمیشه بیست و چهار سال گذشته
احتمال برق امیرکبیر زیاد هست
مرسی سمیه جان

سمیه.س جمعه 4 مهر 1399 ساعت 21:35

راستی از همین تریبون استفاده میکنم و به گولو جان میگم تو رو خدااااا بنویس.من هر روووووز وبلاگ شما پریسا جان و گولو رو چک میکنم. شما هر چند روز یه حالی میدی مینویسی ولی گولو اصلا خیلی وقته نننوشته

یادش بخیر یک زمانی گولو و آیدا روزی چندتا پست می ذاشتن و من روزی چندبار میرفتم و وب هاشون چک می کردم

یه مامان شنبه 5 مهر 1399 ساعت 00:05

وااای چه خانواده خفنی پدر و مادر شریف پسرم که ماااشاللله. همسرتون شریف چه رشته ای خوندن؟

همسر متالورژی شریف بود
قربونت

ربولی حسن کور شنبه 5 مهر 1399 ساعت 01:10 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
میخوام ببینم چند هفته دیگه روز دانشجو را به دانشجوی چه رشته ای باید تبریک بگیم!

سلام آقای دکتر
منم بی‌صبرانه منتظر همینم

Afrab mahtab شنبه 5 مهر 1399 ساعت 06:08

ایشالا که بهترینها براش باشه، لیسانس بگیره بعدش اپلای میکنه میاد اینور

ایشالله

افق بهبود شنبه 5 مهر 1399 ساعت 08:02

آخ به خاطر دانشگاه نره تو فاز مکانیک به شیمی مخصوصا که اولویتش حوزه ی برق و کامپیوتره
یه گرایشات مشابهی دارن ولی خوب اگه جامدات و طراحی و اینا دوس داشته باشه چی؟

میدونی کلا تصمیم گرفتن واسه آینده ی کاری توی این سن کار سختی هست.

فاطمه شنبه 5 مهر 1399 ساعت 08:37 http://Fatamfatam2000.blogfa.com

مرسی خاله پریسا لطف کردی

parinaz شنبه 5 مهر 1399 ساعت 09:31 http://parinaz95.blogfa.com

خواهر طفلی من از شدت خشم داره میترکه.انقدر باهاش چک و چونه زدیم که راضی شده انتخاب رشته کنه.
خواهر منم به جهت اینکه آرزوی رفتن از ایران داره رشته کامپیوتر اولویتش قرار داد و با خودش عهد بسته که نفر اول دانشگاه باشه.
نمیدونید من و مامان چقدرررر ناراحتش هستیم.شیمی 20% زده بعد یهو شیمی ول کرده رفته سراغ ریاضی اونم 20% زده.یعنی دیده وقت کم آورذده یه عالمه سوال مونده و همه انرژیش صرف شیمی کرده.
انشاللله که هرچی خیر برای سپهر جان و خواهرم و همه کنکوریا پیش بیاد و موفق باشند

پریناز جان قرار نیست که اینجا دیگه ته همه ی آمال و آرزوها باشه هنوز کلی راه هست و بستگی به برداشتن قدم های بعدی داره
البته میدونم که اینجور مواقع بچه ها ناراحتن ولی با کمک زمان هم به خودشون مسلط میشن و هم راه های بهتر رو می بینن
ایشالله که بهترین ها براش اتفاق بیوفته

مهری شنبه 5 مهر 1399 ساعت 09:46

بانو جان تبریک مجدد و شادیتون پایدار امیدوارم جوونامون تو کنکور زندگی موفق بشن و رتبه های عالی بیارن خوشحال شدم دخترک منم شیمی محض میخونه و ترم هفت و هم رشته سرکار

ممنون مهری عزیز
امیدوارم همه شون به آرزوهاشون برسن
دختر گل تون موفق باشه
فقط اینم بگم که همسن الان دخترتون که بودم ازدواج کرده بودم و ترم بعدشم سپهر رو باردار بودم

پریا یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 08:04

چقدر حس خوبیه! همه انتخابا رشته های خوب دانشگاههای خوب!!
پسر همکار من رتبه اش 420 شده، شیمی 32 درصد زده!! البته رشته تجربی. واقعا شیمی امسال وحشتناک بوده. چیز عجیب تر در مورد این آقا پسر اینکه عربی رو 100درصد زده. چطور میتونن؟!!! من که ضعفم عربی بود. هنوزم یادم میاد گریه ام میگیره

انگار شیمی حسابی سخت بوده
آفرین به این پسر و موفق باشه

مریم یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 15:57

سلام از خواننده های چند سال پیش وبلاگتانم خیلی تبریک می گم.فقط با توجه به این که نصف فامیلم اونور اب بخصوص کانادا وامریکان معتقدنند برق و مهندسی پزشکی الان اون جا برای کارشناسی ارشد خوب پذیرش می گیرنند البته اگه قصد رفتن داشته باشد.

ممنون مریم جان بابت اطلاعات

گندم دوشنبه 7 مهر 1399 ساعت 14:13 http://40week.blogf.com

تبریک میگم الهی همیشه شاد باشه و عاقبت به خیر

ممنون عزیزم

fa پنج‌شنبه 10 مهر 1399 ساعت 20:16

سلام. من دانشجوی دکتری مهندسی شیمی م تو کانادا و حداقل 7 سال هست که وبلاگ شما رو میخونم :) مبارکش باشه کلی. من رشته م رو دوست دارم. ولی میبینم که دنیا رو کد زنی و کامپیوتر میچرخه. ینی به شخصه خود منم اگه برنامه نویسی و دیتا ساینس بلد بودم خیلی از مشکلات پروژه م حل میشد. کلن هم حقیقتا با توجه به پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر میتونه همه کارای بشر رو حل کنه. برای همین بسیار پیشنهاد میدم بره سمت کامپیوتر/برق و اصلا مهندسی شیمی رو پیشنهاد نمیدم. چون حقیقتا هم ربطی به شیمی و زیرگروه شیمی نداره. دنیای مهندسی شیمی با شیمی کاملا متفاوته. انی وی. موفق باشه کلی :)

ممنون عزیزم
چیزی که زیاد اینروزا از صاحب نظرها شنیده همینا بوده
امیدوارم که همون برق یا کامپیوتر رو قبول بشه

sepideh چهارشنبه 30 مهر 1399 ساعت 22:12

salam
man reshte computer khondam va hamsaram mohandesi shimi sharif
ma alan 10 sale canada hastim vali hamsaram kheili sahtar kar peyda kard, oza shekataye nafti aslan khub nist va dar ayande shayad aslan be in reshte niazi nabashe ba vojod renewable energy
baraye hamin goftam tajrobe maro bedonid
hamsaram alan dobare dare vahedaye darsi hooshe masnooi migzaroone ta forsate shoghlisho behtar kone va mige agar be aghab bargardam hichvaght chemichal eng nemikhonam

ممنون سپیده جان
بله انگار بخت و اقبال از َسمت مهندسی شیمی و نفت رفته سراغ کامپیوتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد