یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

ادامه ی ماجرا

خب جواب عکس اماده شد و همه چیز نرما ل بود دیشب هم رفتیم پیش دکتر پورمند و بعد از بررسی همه چیز که نرمال بود براش نوار مثانه نوشت ازش هم پرسید که استرس نداری اونم خیلی قاطع گفت ندارم

حالا میگه نوار مثانه رو انجام نمیدم چون اینم مثل عکس رنگی باید سونداژ بشه 

واقعا نمی دونم چه کنم خودم فکر می کنم مال استرس باشه هرچند خودش اینقدر مغرور هست که ابدا قبول نداره که اضطراب داره 

فعلا برای اینکه اروم بشه گفتم یک هفته ده روزی صبر می کنیم و اگر بهتر نشدی میریم سراغ نوار از مثانه

توی این مدت یک کم بهش گل گاوزبون بدم ..اگر شما هم پیشنهادی دارین با اغوش باز پذیرا هستم

ولی واقعا این دستشویی رفتن مداومش خیلی اذیتش می کنه 


نظرات 16 + ارسال نظر
دختر عمه همسر جان چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 09:13

سلام پریسا جان
خدا را شکر که مشکل فیزیکی خاصی نیست
من تجربه دارم بشدت
سعی
کن الان هوا سرد شده شبها دور کمرش را با شال ببندی
غذاهایی مثل خرما اینه همون خرما تخم مرغ بهش بدی که طبع گرم داره
زیاد جو کنکور به خودتون نگیرید کمی بیخیال شید تو دوستاش بقدر کافی رقابت هست البته میدونم نمیشه ولی خواستم توصیه کنم ، اگر در مواقع ازمونها خیلی دیگه دردسر ساز هست یه قرص هست که خود دکتر بهتون میگه برای کنترل ،
برای روز کنکور هم یه ترفند دارم خصوصی میگم بهت

مرسی عزیزم
بله شما حسابی تحربه مندین در این زمینه
یک روز باید بیام و ازتون راهنمایی بگیرم
در مورد غذاهایی با طبع گرم هم باهاتون موافقم و یک مدت به خوراکش دقت می کنم

ستاره چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 10:31

سلام.
اگر از استرس باشه، معمولا پسرها دوست ندارند احساسات خودشون را بگن، مخصوصا که در فرهنگ ما هم حتی اگر خانواده مشکلی با ابراز احساسات آقایون نداشته باشند، جامعه و مدرسه بهشون فشار می آورند که مرد باش و عواطف خودت را ابراز نکن! به نظرم با کمک پسرتون برنامه ریزی درسی اش را طوری طراحی کنید که استرس کمتری برایش رقم زده بشه و از مشاور مدرسه شون هم کمک بخواهید.

سلام ستاره جون
نمی دونم واقعا مشکل کجاست
خب داشتن یک مقدار استرس طبیعی هست و خب خودش هم که کلا منکر داشتن اضطراب هست و البته اعتماد بنفس بالایی داره ( این کلا از خصوصیاتش هست که خودش رو خیلی قبول داره و به خودش مطمین هست) ..تا الان هم استراتژی مدرسه و مشاور این بوده که بعد از ازمون ها( تقریبا هر جمعه درمیون ازمون دارن) رتبه ی بچه ها اعلام نمیشه برای اینکه توی جریان مقایسه خودشون با بقیه بهشون اضطراب وارد نشه
اتفاقا داشتم با خودم فکر می کردم یعنی ممکنه اضطراب اینقدر زیاد باشه که همچین مشکل جسمی بوجود بیاره؟!
فعلا تصمیم به پیگیری دارم البته با یک کم وقفه که سپهر برای انجام ازمایش از لحاظ روحی اماده بشه و توی این فاصله هم یک مقدار روی خوراکش دقت کنم تا ببینم چی پیش میاد

زهرا چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 11:54 http://Pichakkk.blogsky.com

خدا رو شکر که مشکل جسمی نبوده
بنده دیروز نظرم رو گفتم. یه عدد فرنگی خصوصی ...

بله بله

راضیه چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 12:05

عزیزم احتمالا این رو قبلا بررسی کردین ولی چیزی که من یه بار تجربه کردم تکرر ادرار به دلیل بالا بودن قندم بود.
دیابت نگرفتم ما اون دوره هم بخاطر استرس شدید هم مصرف فست فود قندم بالا رفته بود و تکرر ادرار داشتم. دکتر فقط یه دوره دارو بهم داد

باید یکبار دیگه قندش رو چک کنم چون مامانم هم دیابتی هست و اصلا همچین چیزی برای سپهر دور از انتظار نیست

وینا چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 16:41

خدا را شکر که مشکل اساسی وجود نداره نمیدونم چه راهکاری بهتون بدم چون دراین زمینه تجربه موفقی ندارم ولی باید بگم که استرس خیلی بدتر از اینو به سرشون میاره برای ما بااین شروع شد با سر دردهای وحشتناک ادامه داشت بعد ازکلی عکس وازمایش واسکن فقط با استرس راظطراب رسیدن کارمون به روانپزشک ومصرف دارو رسید در اخر هم نتیجه ای که میخواست به دست نیاورد خودتون هم مشاوره بگیرید بد نیست چون خیلی وقتها بدون اینکه متوجه باشیم خودمون هم منبع استرس هستیم

ای واااای
طفلک بچه ها واقعا چقدر گناه دارن و چه استرسی رو تحمل می کنن
نمی دونم چرا این کنکور مسخره رو برنمی دارن

فایزه پنج‌شنبه 25 مهر 1398 ساعت 07:15

سلام خوبید
من خودم به این مشکل دچار شده بودم وتا نوار مثانه پیش رفتم ومشکلی نبود.به دکتر سنتی نه عطاری مراجعه کردم وبه من سیاه دانه با عسل داد که به نسبت یک به چهار یک سیاه دانه سه عسل
سیاه دانه را نیم کوب میکنیم وبلافاصله میریزم تو عسل به دلیل اینکه اکسید میشه وسمی.
روزی سه قاشق مرباخوری.غذاهایی با طبع گرم به گل پسر بدهید.
من بعداز سه هفته خوب شدم..البته یک روغن سیاهدانه بگیرید پهلووزیر شکم را ماساژدهید بعد ببندید.
ان شا الله بهتر میشه..براش آرزوی موفقیت دارم

ممنون فایزه بابت پیشنهادت
انحامش میدم ببینم چی میشه

سحر پنج‌شنبه 25 مهر 1398 ساعت 10:24

عزیزم خیلی نگران جواب عکس پسرتون بودم خدا رو شکر که مشلی نبود،برای آرامش عرق بیدمشک و گلاب رو براش شربت درست کن تا بخوره خیلی آرام بخش خوبیه طعمش از گل گاوزبون هم بهتره

مرسی سحر جون
کلا نوشیدنی خیلی دوست داره برخلاف غذا که بزور می خوره ولی هرچی بهش نوشیدتی بدی می خوره
بیدمشک و گلاب رو هم امتحان می کنم

Aram پنج‌شنبه 25 مهر 1398 ساعت 13:38

سلام. قطعا استرس داره. و اینکه استرس جزئی از کنکوره. من خودم پارسال که کنکور دادم مشکل معده پیدا کردم.
گل گاو زبون، بهار نارنج و مخصوصا گلاب خیلی خوبه. اگر هم مراجعه کنید به یه دکتر طب سنتی خیلی بهتره. راهکاراشون یه کم طولانی مدته ولی جواب میده و عوارض نداره.

ممنون ارام جان
این کنکور چه ها که نمی کنه فقط امیدوارم الان که دیگه کنکورتون رو دادین و همه چی تموم شده مشکل معده تون هم برطرف شده باشه

Elina جمعه 26 مهر 1398 ساعت 00:21

سلام پریسا جون منم همین جوریم وقتی استرس شدید دارم مدام تو دست شوییم و اذیت میشم نگران نباشید من اتفاقا نباید زیاد مایعات بخورم بدتر میشم تنها درماتش کم کردن استرسه

سلام. الینای عزیز
امیدوارم موفق بشیم این استرس لعنتی رو کنترل کنیم

پت جمعه 26 مهر 1398 ساعت 13:40

سلام پریسا جون
امیدوارم سپهر زودتر خوب بشه

ممنون عزیزم

نل یکشنبه 28 مهر 1398 ساعت 06:46

از استرس و اضطرابه بیشتر
اسطوخودوس با سنبل اطیب دم کن
داخل اتاقش‌ اسطوودوس بزار
گل گاوزبون
بهارنارنج
و..
ی شب این..ی شب اون...
پشت سرهم بهش ی مدل داروگیاهی ندی که مشکل سازه..
جو خونه کنکوری و..نباشه.
هرروز ورزش کنه.
زنجبیل فوق العاده روی ادرار اثر داره.با چایی و اب
یا شیر و دارچین و زنجبیل عسل بهش بده
کشک و سیر بهش بده.راااحت و عمیق بخوابه استرسش کم بشه.

ایشالا چیزی نیست..
راستی سلام

سلام نل جون
مرسی از این همه راه حل

افسانه یکشنبه 28 مهر 1398 ساعت 14:08

یکم اسطوحودوس تو یه کیسه پارچه ای بذارید و تو بالشتش .ارام بخش....

ممنون افسانه جان

معصومه دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 22:15

سلام پریسا جون
ایشالا که زودتر مشکل سپهر برطرف بشه.
میدونی من خودم در زمان‌تحصیل استرس داشتم ولی اگه کسی ازم میپرسید میگفتم نه، استرس زیادی ندارم. چون اون موقع اصلا متوجه شدت استرسم نبودم و فکر میکردم یه حس کاملا عادیه.
من وقتی متوجه فشاری که روم بوده شدم که درسم تموم شد و تا مدت ها کابوس بعضی اتفاقات زمان تحصیل رو میدیدم. در حالی که اون موقع نسبتا ریلکس باهاشون برخورد کردم.
من هم در یکی از مدرسه های تاپ تهران درس خوندم و میدونم جو این مدارس و رقابت هاش ممکنه فشار به آدم میاره.
تنها راهکاری که به ذهنم میرسه اینه که هر از گاهی غیر مستقیم این موضوع رو مطرح کنید نتیجه کنکور هر چیزی که بشه راه موفقیت باز هست و دانشگاه یکی از راههای موفق شدن هست.

طفلک بچه ها چه استرسی روشون هست
باهات موافقم که ممکنه خود ادم متوجه نباشه که استرس داره

ریحانه پنج‌شنبه 2 آبان 1398 ساعت 01:01

سلام گلم. چه خبر؟ بهتره؟

سلام ریحانه جان
نه راستش ..فرقی نکرده

یاسمن دوشنبه 6 آبان 1398 ساعت 20:19

سلام
خواننده خاموش این وبلاگ هستم
با توجه به اینکه خدا رو شکل از نظر جسمی سالم هستن به یه روانشناس مراجعه کنید بسته به تشخیص درمانهای شناختی رفتاری ارائه میده و این قضیه و بدخلقیهاش مدیریت میشه! این مشکلات به خاطر درگیری ذهنی و استرس هست.

سلام یاسمن جان
ممنون از راهنمایبت

مهشید شنبه 16 آذر 1398 ساعت 09:42

سلام پریسا جان. ناراحت شدم پستاتو خوندم. باورت میشه دختر هفت ساله منم این مشکلو داره و هر وقت استرس داره به صورت قابل توجهی دستشویی رفتنش بیشتر میشه علاوه بر اینا به حالت وسواس گونه ای به دستمال توالت عادت کرده و اگر جایی باشیم که دستمال نباشه به سختی میره و بعدش حتما باید لباس زیرشو عوض کنه دیگه وای به روزی که ما پیکنیک باشیم و آب نباشه که خودشو بشوره.
چند وقته شبا پشت سر هم و خیلی غیر طبیعی آب میخوره انگار میترسه که تشنه شه.
دلم خیلی به حالش میسوزه. طفلک معصوم میترسم بخاطر رفتار اشتباه ما اینجور شده باشه. این خیلی برام دردناکه

مهشید جان اون وسواس به دستمال کاغذی رو فکر کنم اکثر دخترا دارن..ستایش هم امکان نداره جایی که دستمال توالت نباشه بره دستشویی
و خیلی تند به تند هم شورتش رو عوض می کنه میگه احساس میکنم یکذره خیس هست
ولی درمورد دستشویی رفتن بنظرم پیگیری کن اول از همه یک ازمایش ادرار و خون بده شاید عفونن ادراری( که البته توی دخترا شایع تر هم هست) یا حتی قند خون بالا چون میگین عطش هم داره ..اینا رو چک کن پیش یک ارولوژ هم ببر و بعد که خیالت از جسمش راحت شد پیش مشاور برو نزار براش بمونه یک وقت می بینی مال استرس هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد