یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

رتبه ی اول

صبح که فیلتر شکنم رو روشن کردم و طبق روال اول گروه مدرسه ی سپهر رو چک کردم دیدم عکس نفر اول کنکور تجربی رو گذاشتن و به خودشون تبریک گفتن بابت اموزش همچین دانش اموزی ...سپهر که از مدرسه اومد با هیجان رفتم استقبالش و گفتم چه خبر ..فرمودن خب حتما می دونی که ایزدمهر نفر اول شد گفتم وااای افرین بهش میگه البته حقش بود چون خیلی خاص و عجوبه بود پارسال توی هر ازمونی  که شرکت می کرده همه رو صد میزده ..میگم چه جالب چرا تابحال حرفی ازش نزده بودی .احتمالا چون سال بالایی بوده تو خوب نمی شناختیش ..میگه اتفاقا خوبم می شناختمش چون هم فامیلش خاص بود و هم اینکه از انرژی اتمی اومده بود اینور ...میگم واووو چرا مدرسه اش رو عوض کرده؟ چرا پارسال هیچی بهم نگفته بودی...دیگه میره سمت اتاقش و میگه خب حتما لزومی نداشته که بگم بعدم در اتاقش رو می بنده و میگه دیگه درس دارم


پ.ن: دلم تنگ شده خیلی هم تنگ شده انگار یک چیزی گم کرده باشم دارم روزشمار می کنم تا ده روز تموم بشه و چراغ خونه ام برگرده


نظرات 7 + ارسال نظر
پشت کنکور برای سال پنجم سه‌شنبه 15 مرداد 1398 ساعت 21:22

سلام انشالله فرزند گرامی شما تو کنکوری که پیش رو داره موفق بشه و یکی از رتبه های برتر کنکور ببینیمشون. ایناهایی که رتبه های برتر کنکور هستند هیچ وقت نشد یک مصاحبه درست و حسابی و بی پیرایه ازشون ببینیم این که واقعا چه مسیری رو طی کردن که اینطور به این درجه از موفقیت تحصیلی رسیدن؟! تو مصاحبه های تنظیم شده همشون میگن اصلا معلم خصوصی یعنی چی؟ کلاس خصوصی یعنی چی؟ پول خرج نکردیم حتی یک ریال! با این اوصاف اینها چرا رتبه یک شدند پس فقط هوش بالا دارند طبق گفته خودشون. البته از شوخی بگذریم خودمون تو دوران مدرسه میدیدم افرادی که واقعا درس می خونند و با تمام وجود تلاش می کنند خیلی خیلی کم هستند البته خیلی ها هستند که زرنگ و باهوش هستند و معدل خوبی هم دارند اما باور کنیم که "کنکور" یک فلسفه جداست... باید خیلی از عوامل دست به دست هم بدن تا یک دانش آموز بشه رتبه برتر کنکور... از همون هوش و علاقه به تحصیل دانش آموز گرفته تا پشتیبانی علمی و مالی و عاطفی والدین و برنامه ریزی های کاملا خاص و پیش خوانی های خیلی خیلی قبل تر از موعد و ... .

سلام دوست عزیز
رتبه های برتر کنکور واقعا ادم های خاصی هستن و کار هرکسی نیست و ایتجوری نیست که به ضرب و زور معلم خصوصی بشه اول شد هم هوش و استعداد می خواد و هم پشتکار و تلاش
مثلا همین ایزدمهر عزیز اینجور که سپهر میگه قبل از اینکه کلاس دوازدهمش شروع بشه و در طول سال یازدهم درس های سال دوازدهم رو خودش توی خونه خونده و کاملا یاد گرفته ...طبق گفته های سپهر پارسال هر ازمونی که مدرسه برگزار می کرده زودتر از موعد برگه اش رو تحویل میداده و همه ی درس ها رو هم صد میزده و باز هم طبق گفته ی سپهر به معلم هاش گفته بوده کتاب تست جدید بهش معرفی کنن چون هرچی تابحال بهش معرفی شده همه رو زده و براش تکراریه
خب همچین ادمی باید هم نفر اول بشه
و دراخر اینکه من معتقدم همه چیز کنکور نیست و قرار نیست همه جتما از طریق دانشگاه موفق و خوشبخت بشن یک نگاه به اطرافمون نشون میده کلی ادم خوشحال و موفق داریم که لزوما موفیقتشون ربطی به رشته ی تحصیلی و دانشگاهشون نداره

ربولی حسن کور چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 00:39 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
درکش می‌کنم
حتما به این فکر کرده به شما بگه که چی بشه؟ یا چه فرقی برای شما داره؟

سلام اقای دکتر
دقیقا همین فکر رو می کنه.

ریحانه چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 01:16

فکر میکنم منشا رفتارش استرس هست. اینکه ایزدمهر اول شده و تو همین مدرسه بوده که سپهر هست، خوب سپهر ناخوداگاه میگه پس من شرایط اول شدن را دارم. برا همین گفتگو را با شما کوتاه کرده که یه وقت از زبان شما چنین حرفی را نشنوه.‌ من خیلی رفتلرش را درک کردم. قشنگ احساس کردم با بستن در اتاقش میخواسته فقط حرفها در این زمینه تموم شه که استرسی نشه

اره منم درکش می کنم و می دونم بالاخره استرس داره هرچند بروز نمیده ...منم خیلی پاپیش نمیشم و کلا هم اخلاقش اینه که خیلی حرف نمی زنه

Eli چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 05:37

ان شا الله قسمت پسر شما رتبه اول شدن پریسا جون

ممنون الی جان

شکوه چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 21:02

سلام سپهر جان هم واحد کارگر علامه میرن؟پسر من واحد ابشناسان بود رشته ریاضی رتبه ش هفده هزار شده بود :آیکون خنده البته با معلم خصوصی و مشاور خصوصی و هزار جور برنامه دیگه کم هوش هم نبود بنابر این پشتکار و اراده بسیار مهمه و حرف اول رو میزنه در کنکور

بله عزیزم
اره اتفاقا پشتکار خیلی مهمتر هست ...یادم میاد دایی ممر وقتی کنکوری بود همه مون رو دق داد از بس که بخودش مغرور و مطمین بود و نیازی به خوندن نمی دید اخه از راهنمایی تیزهوشان بود و فکر می کرد دیگه نیازی به تلاش نداره و اینجوری شد که یکسال پشت کنکور موند
پسر شما امسال کنکور داد ؟

شکوه پنج‌شنبه 17 مرداد 1398 ساعت 08:03

پسرم سال 92 کنکور داد و من وقتی نتیجه کنکور رو دیدم بیست و چهار ساعت از اتاق بیرون نیومدم برام اصلا قابل قبول نبود در نهایت آزاد تهران غرب قبول شد سال نهایی معدلش 18/92شده بود ولی پیش دانشگاهی خودش میگه هفته ای یه ربع در میخوندم

عزیزم درک تون می کنم
پس دیگه الان باید فارغ التحصیل شده باشه
واقعا تلاش خود بچه از همه چیز مهم تر هست
ولی خوش به حالتون که این مرحله رو رد کردین و تموم شده
راستش اگر سپهر قصد مهاجرت نداشت برام اصلا مهم نبود چه رتبه ای بیاره و کجا قبول بشه

شکوه شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 21:40

البته امسال دوباره کنکوری دارم دخترم رشته علوم تجربی که اوضاع به مراتب بدتر از رشته ریاضی هستش دخترم پشتکار ش خیلی بیشتر از پسرم هست با اینحال کنکور هست و رقابت من مطمینم که با شناختی که ازشون از طریق وبلاگ دارم رشته خوب و دانشگاه خوب قبول میشن

انصافا کار بچه های تجربی خیلی سخت تر هست و رقابت بین شون بیشتر
پس شما هم امسال مثل من سال سختی رو در پیش رو دارین
ایشالله که دخترتون موفق میشه و نتیجه ی تلاشش رو می بینه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد