یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

سیلاب حوادث

ویدیوها رو که نگاه می کنم فارغ از حس ترس و درد و ناراحتی یک حس دیگه هم هست برام زیبا و جالب هست این گویش ها و لهجه ها , وقتی به درد دل یکی به زبان لری گوش میدم و با هر اخ اشک از گوشه ی چشمم میاد و تازه یادم میاد که خب لرها به زبان لری حرف میزنن دیگه پس چرا برام تازه و عجیب هست یا وقتی مردی با شور و هیجان و با لهجه ی عربی و نصف فارسی و نصف عربی از بستن سیل بند جلوی روستاشون میگه بازم برای عجیب و تازه هست که یک هموطن ایرانی ام به عربی صحبت میکنه اونم با این لهجه ی زیبا , دوباره به خودم یاداوری می کنم خب مردم خوزستان به عربی صحبت می کنن دیگه پس چرا برام عجیب و تازه هست 



پ.ن: توی این گیر و دارهای عید چهل و یکساله شدم و سپهر وفتی دور از چشم بقیه و یواشکی منو بغل کرد اروم بهم گفت چهل و یک!! اخه چرا اینقدر زود می گذره وقتی تو پیر بشی من چه کنم 


نظرات 10 + ارسال نظر
پری از شیراز سه‌شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 14:04 http://mavatorobche.persianblog.ir

سلام عزیزم.تولدتون مبارک.منم امسال 41 ساله میشم.خیلی خوب بوده که آقا سپهر به عنوان جنس مذکر تا همین اندازه هم احساسات به خرج داده.پسر من که نهایت ابراز احساسش اینه که وقتی بهش میگم دوست دارم میگه منم.البته فعلا کلاس اوله.

پری جان سپهر هم بندرت همچین احساساتی بخرج میده وقتی بهش میگه دوستت دارم میگه باشه یا حتی میگه ولی من دوستت ندارم بعدم می خنده
نمی دونم چرا پسرا اینجور مقاومت بخرج میدن برای بروز احساسات
ولی وقتی هم این احساس رو بروز میدن بدجور می چسبه و تا مدتها لذت این بغل یا جمله می مونه

خاطره چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 09:43

تولدتون مبارک...
سیل همه رو آواره کرده ما تو خوزستان با استرس زندگی میکنیم رودخانه کارون دقیقا پشت خونمونه ستاد بحران هم میگه کاملا کنترل شده ست اما نمیشه به حرفشون اعتماد کرد چون چند منطقه رو گفتن کنترل شده ست و نیمه شب آواره شدن...
راستی همه ی خوزستان عرب زبان نیستن بختیاری و ترک زبان هم دارن

چقدر سخت امیدوارم بخیر بگذره
واقعا همه عرب زبان نیستن؟! اینو دیگه اصلا نمی دونستم و فکر می کردم همه شون عرب زبانن
اتحاد و همبستگی شون رو دوست دارم و تحسین می کنم

پریا چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 12:12

عزیزم هم سال نو و هم تولدت مبارک
واقعا این وقایع ناراحت کننده بود. خدا بهشون صبر بده و امیدوارم هر چه زودتر به خیر بگذره.
پسر من فعلا کوچولوئه سه سالشه و همش بهم میگه مامان خیلی دوست دارم. فکر میکنم وقتی بزرگ بشه بازم اینجوری بهم ابراز احساسات میکنه؟!!
با خودم میگم بزرگ بشه حتی اگه دیگه برای من ابراز احساسات نکنه امیدورام بعد ازدواجش بتونه برای همسر آینده اش عواطف و احساساتشو بروز بده.(یه همچین مادر شوهری هستم من.خخخخخخ)

اگر از الان ابراز احساسات می کنه پس بعدا هم میکنه نگران نباش
سپهر من از همون کودکی خوشش نمیومو بغلش کنم یا ببوسمش کلا پسر توداری هست
مادرشوهر نمونه

سمیه پنج‌شنبه 22 فروردین 1398 ساعت 09:01

واسه همین چسبیدنشه که من عاشق پسر بچه بودم ولی خدا بیشتر دوستم داشت و گفت تو عقلت نمی رسه دختر واست بهتره

عزیزم

لیلا شبهای مهتابی جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 00:50 http://www.yalda4000.blogfa.com

تولدت مبارک پریسا جون... منم تقریبا هم سن شما هستم به سپهر بگو ما خانما هیچ وقت پیر نمیشیم و همیشه نوجوان میمونیم. اینو بهش قول بده. والا من از 29 سالگی به بعد دیگه به سنم فکر نکردم. به خدا گاهی یادم میره چند سالمه و میشینم حساب میکنم. یعنی تا این حد تو بحرش نرفتم. چون فقط یه عدده. مگه کسی میاد شناسنامه آدمو میبینه؟ همه ظاهر رو میبینن که ماشالا شما هم تکون نخوردی از 17 سالگی

اون که یک قانون هست و خانوما اصلا سن شون بالا نمیره

ربولی حسن کور جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 15:34 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
تولدتون مبارک
دیگه سیل بند میاد تربت ریختن توی آب

سلام اقای دکتر
ممنون
بله دیگه دیدین که بند اومد باشد که اینان بیاورید

نینا جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 22:59

تولدت مبارک.
البته خوزستان فارس هم داره در کنار قوم‌های دیگه. همه عرب‌زبان نیستن.

ممنونم
تازه متوجه شدم که تنوع نژادی دارن

فرشته شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 09:46

سلام
من هم خوزستانی هستم و فارس هستم بله دوستمون درست میگن که همه عرب نیستن و اتفاقا برام جالبه چرا اکثرا فکر میکنن همه خوزستان عرب است
خدا انشالله این مشکل سیل را زودتر رفع کنه و بلا از مردم همه کشور دور باشه البته خودم الان ساکن اهواز نیستم ولی مادر و خواهر و برادرم اونجا هستند و حجم نگرانی خوزستانیها و درد همه سیل زده ها را حس میکنم

Aftab mahtab شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 10:22

Tavalodetoon mobarak msmsne mehraboon,eshala mardome keshvaremoon range arameshoo bebinan

مرسی عزیزم

مهرین دوشنبه 26 فروردین 1398 ساعت 15:06

تولدتون مبارک انشالله همیشه تنتون سالم و دلتون شاد باشه منم تازه چهل و یکساله شدم

به جمع چهل و یکساله ها خوش اومدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد