یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

مامان توی این یکسال اخیر ده، دوازده کیلو وزن کم کرده خودش معتقده بخاطر تغییر داروی قندش هست و این داروی جدیدی که دکترش برای قندش نوشته باعث کاهش وزنش شده البته که مامان اضافه وزن داشت و کلن مامان تپلی صداش می کردم ولی الان دیگه اصلن تپل حساب نمیشه و از وقتی اومده تهران بهش میگم بیا اینجا پیش یک متخصص قلب و گوارش بریم. اولش که مخالفت کرد و گفت اومدم شماها رو ببینم  و من رو  برندار هی از این دکتر به اون دکتر ببر و بعدش راضی شد که بریم ولی گفت بزار حداقل یک هفته نفس بکشم و سیر ببینم تون بعد.

توی این هفته که میاد اول باید با یک آزمایشگاه هماهنگ کنم که بیان برای خون گیری در منزل (مامان همچنان می ترسه بابت کرونا به مراکز درمانی شلوغ بره) چون دکتر قلب مشهدش واسش چکاپ نوشته و بعد با جواب آزمایش های جدید بریم پیش دکترها

بطرز مسخره ای استرس دارم و هی فکرهای احمقانه به ذهنم میاد و امیدوارم واقعا این کاهش وزن فقط علتش تغییر دارو باشه

پ. ن: ستی از اینکه اول مهر پنجشنبه هست کلی ذوق کرد و تازه بعدش که فهمید پنج مهر هم تعطیله بیشتر خوشحال شد 

نظرات 11 + ارسال نظر
تیلوتیلو جمعه 2 مهر 1400 ساعت 10:44 https://meslehichkass.blogsky.com/

انشاله که بلا از همه عزیزانتون به خصوص مادرخوشگلتون دور باشه
امان از دست این بچه های امروزی

قربونت تیلو تیلو جان

ربولی حسن کور جمعه 2 مهر 1400 ساعت 15:00 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
انشاالله که مشکل خاصی نیست
متفورمین را میدونم کاهش وزن میده داروی دیگه ای میخورن؟

سلام آقای دکتر
مامانم خیییلی وقت هست که دیابتی شده و دارو مصرف می کنه از زمان حاملگی دادش خارجی
قبلن متفورمین و بنگلامید می خورد و چند ماهی میشه دکتر داروش رو عوص کرد و الان متفورمین و گلورنتا می خوره
خب قبلن مشکل کاهش وزن نداشت و همیشه تپل بود و اضافه وزن داشت البته خوبه که وزن کم کرده و به وزن ایده آل رسیده ولی من نگران این کاهش وزنم و میگم نکنه مشکلی هست که اینجوری شده

الهه جمعه 2 مهر 1400 ساعت 15:42

سلام .همیشه سایشون برسرتون مستدام .انشاءالله همینطوره .

ممنون الهه جان

شهرزاد شنبه 3 مهر 1400 ساعت 11:53

سلام عزیزم ، نگران نباشید
متفورمین که مدتهاست برای دیابت استفاده میشه واز عوارض خوشایندش کاهش وزنه ،طوریکه بیمار بدون رژیم لاغری در عرض سال 4الی5 کیلو با مصرف این دارو کم میکنه ...گلورنتا ، داروی جدیدتری ه ، از عوارضش کاهش وزن قید نشده اما من عملا در اکثر بیماران کاهش وزن رو با مصرف این دارو طی چند ماه میبینم ،ظاهرا وقتی همراه متفورمین مصرف میشه اثر سینرزیک در جهت کاهش وزن دارند ......البته بررسی های روتین سالانه دراین سن توصیه میشه،حداقل برای اطمینان خاطر شما

سلام شهرزاد جان
مرسی از اطلاعاتی که برام گذاشتی
مامان سالیان سال هست که داره متفورمین رو می خوره و همیشه هم چاق محسوب می‌شده و خیلی هم تلاش می کرد لاغر بشه ولی خب موفق نمی شد
ولی این یکسال اخیر بطرز عجیبی داره هی لاغر و لاغرتر میشه و خب تنها تغییری که ایجاد شده همین جایگزینی گلورنتا بجای بنگلامید هست
فعلن که پروسه ی راصی کردنش برای رفتن به پزشک رو دارم

افق بهبود شنبه 3 مهر 1400 ساعت 11:56 http://ofogh1395.blogsky.com

وای من که گفتم الان ستی ذوق مرگ شده که مدسه حضوری بشه و بره دوستاشو ببینه

خب حضوری نشده که
خیلی دلش می خواد بره مدرسه و دوستاش رو ببینه

سپیده شنبه 3 مهر 1400 ساعت 22:13

سلام عزیزم. اونطور که خاطرم هست قبلا نوشته بودین که مادر در ازمایشات کم خونی داشتن. اگر اینطور بوده و من درست خاطرم باشه. در این صورت باتوجه به سنشون حتما حتما حتما حتما باید به متخصص گوارش مراجعه کنن و در صورت نیاز تحت اندوسکوپی و کلونوسکوپی قرار بگیرن. انشالا که خیر هست و چیزی نیست و نیاز نیست نگران باشین اما من اگه جای شما بودم نمیذاشتم مادر بدون اینکه بررسی گوارشی بشه برگرده خونه و حتما پیگیری میکردم. انشالا که خودت و خانواده همیشه سلامت و تندرست باشین.

دقیقا درسته سپیده جان چه خوب یادت هست
مشهد رفتیم پیش متخصص گوارش و اون براش قرص آهن تجویز کرد و بعدم که گفت باید آندوسکوپی و کولونوسکوپی بشه که مامان با بهانه هایی مثل اینکه بزار واکسن بزنم، بزار یک کم کرونا کمتر بشه پشت گوش انداخت و آخرشم گفت من خوبم و اگر بازم آزمایش خونم کم خونی نشون داد میرم
الانم که اومده تهران باید اول آزمایش خون بده و بعد بریم دکتر. هم قلب و هم گوارش ولی بازم به بهانه های عجیب ازش فرار می کنه
فعلن معتقده هیچ مشکلی نیست و چون اضافه وزن داشته دکترش داروش رو عوض کرده تا لاغر بشه!

پریا سه‌شنبه 6 مهر 1400 ساعت 08:48

پریسا جان این مشکل کاهش وزن برای پدر همسر خودم هم پیش اومد. تازه ایشون طی کمتر از شش ماه حدود 8 کیلو کم کرده بود.
دکتر گوارش براش کولونوسکوپی نوشت که بخاطر سدیم پایینش گفتن خطر داره و نباید انجام بده، توی چند ماه دوباره سدیمش رفت بالا(که باز هم کاهش وزن ادامه داشت) و بالاخره تونست کولونوسکوپی انجام که خدا رو شکر مشکل خاصی نشون نداد.
بالاخره بعد از هزارتا دکتر رفتن تشخیص ناراحتی اعصاب دادن و تحت درمان روانپزشک قرار گرفت( البته ایشون بخاطر مشکلاتی که برای دخترش پیش اومده بود، تحت فشار عصبی بودن) و الان خیلی بهتر شده.
ولی در مجموع هرطور شده مامان خوشگلتو راضی کن یه کولونوسکوپی (چقدرم تایپش سخته ها) انجام بده.

عاشق ستی جانم دیگه، میشه بهش بگی بیشتر از این بزرگ نشه که ما بازم از حرفای بامزه ای که میزنه شاد بشیم

امان از این اعصاب و روان
راستش پریا جان، مامان من بشدت آدم اجتماعی هست و اهل گردش و تفریح و مهمونی رفتن تا قبل از کرونا دو روز در هفته با اکیپ های مختلف از دوستاش دوره داشت و باقی روزهای هفته رو هم با دوستان صمیمی ترش هر روز قرار پارک و طبیعت داشتن و از وقتی کرونا شده خب طفلی خونه نشین شده البته یک مدت هست که گاهی با یکی دوتا از صمیمی ترین دوستاش قرار پارک می زاره
من خودم فکر می کنم این بی اشتهایی مامان شاید روحی باشه ولی خب نمیشه جوانب احتیاط رو در نظر نگرفت
خداروشکر که پدرشوهر بهتر شدن
مرسی

سمیه سه‌شنبه 6 مهر 1400 ساعت 11:11 http://s.mahjoobi92@gmail.com

سلام ایشالله که چیز خاصی نباشه و حالشون خوب می شه مامان من هم تو مرز دیابت نوع یک قرار گرفتن و دکتر تهدید کرد اگه قندشون پایین نیاد باید انسولین بزنن از ماه بعد منتها خیلی دکتر بی حوصله ای بود و دنبال یه دکتر خوب تو تهران هستم اگه از دکتر مامانتون راضی بودین ممنون می شم معرفیشون کنید

سمیه جان
مامان من مشهد دکتر میره و چون علاوه بر قند، فشارخون بالا هم داره زیر نظر یک متخصص قلب هر چهار پنج ماه یکبار ویزیت میشه و خب البته مامان برای دیابتش هم رژیم غذایی رو رعایت می کنه و هم داروها رو به موقع می خوره و هم اینکه هر روز پیاده روی میره واسه همین قندش با دارو کنترل شده هست
الان تهران هم می خوام ببرمش پیش یک متخصص قلب که دایی ام زیر نظر ایشون هست
متخصص قلب مشهد دکتر قلوبی هستن و اینجا قراره ببرم پیش خانوم دکتر معتمد
اما معمولن دیابتی ها زیر نظر یک متخصص غدد هستن می خواین مامان رو ببرین پیش دکتر لاریجانی، من وقتی باردار بودم چون تیروئید داشتم زیر نظر ایشون بودم

سمیه چهارشنبه 7 مهر 1400 ساعت 10:39 http://s.mahjoobi92@gmail.com

ممنون از راهنمایی تون

آذین شنبه 10 مهر 1400 ساعت 10:17

سلام عزیزم.
مامان من هم پونزده ساله دیابت دارن و متفورمین و گلیکلازاید میخورن. و این سالها وزنشون سیر نزولی داشت. تا اینکه یک ماه اخیر که قندشون از کنترل خارج شده بود مجدد رفتن دکتر و داروی جدید گلوریپا براشون تجویز شد که در عرض دو هفته 3 کیلو وزن کم کردن. این که میگم 3 کیل. شاید کم به نظر بیاد ولی مامان من 50 کیلو بودن و الان شدن 47. پوست و استخوان. چون این قرص اشتهاشون رو صفر مطلق کرده بود به کتر دیگه ای گفتیم گفتن این داروها باید بر اساس وزن تجویز بشه. چنین دارویی برای بیمار لاغر و که غذا مناسب نیست از طرفی در طول روز چمدین بار افت قند داشتن در حد قند 50-60 و خطرناک. به دکترشون گفتیم گقتن پس بهتره قطع کنن. و الان با همون داروهای قبلی تحت کنترل هستن. استرس و نگرانی نداشته باشید. این دیابت لعنتی هم خودش مزخرفه هم داروهاش. لاغری از عوارض این داروهاست.

ممنون آذین جان. ایشالله مامان خوش تیپت همیشه سلامت باشه
دکتر قلب و گوارش هردوتاشون گفتن که گلورنتا لاغر می کنه و احتمالن لاغر شدن مامان علتش همین باشه فقط چون یک مقدار جزئی کم خونی هم داره گفتن بهتره که آندوسکوپی و کولونوسکوپی بشه تا تمام احتمالات در نظر گرفته بشه

نل شنبه 10 مهر 1400 ساعت 19:00

سلام عزیزم
خوبی؟
حال مامان چطوره؟

سلام نل جان
خوبیم خداروشکر و بالاخره مامان رو راضی کردم که به حرف دکترها گوش بده و آندوسکوپی و کولونوسکوپی رو انجام بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد