یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

لذت های دلچسب زندگی

وقتی می بینی بچه ها ی دور و برت که تا همین دیروز اونگه اونگه  می کردن و پستونک به دست دور خونه می چرخیدن، حالا اونقدری بزرگ شدن که مدال جهانی میارن تازه می فهمی چقدر خودت بزرگ شدی (همون پیر شدی هست) تا قبل از اینکه سپهر دانشجو بشه هرکی دانشجو بود رو همسن و سال خودم می دونستم ولی خب وقتی پسر خودم دانشجو شد تازه متوجه شدم از زمان دانشجویی خودم اندازه ی سن پسرم می گذره

پسر دوستم مدال نقره ی جهانی المپیاد فیزیک رو آورده و اینقده براش ذوق دارم که خدا می دونه. اولین مدال آوری هست که من از جنینی می شناسمش

از سپهر چهارسال کوچکتر هست و وقتی بچه بودن خیلی باهم بازی می کردن و همیشه هم باهم توی یک تیم میشدن و با دوست خیالی شون انواع مسابقه ها و بازی های فکری رو انجام می دادن. همینقدر ابله :)) 


از وقتی برگشتم مشغول جابجا شدن و برگردوندن نظم به زندگی ام هستم و تا الان کمد اتاق خواب ها رو ریختم بیرون و از اول چیدم و انگار یک جون به جون هام اضافه شده. هیچی اندازه ی یک کمد مرتب و ارگانایز شده بهم انرژی نمیده


نظرات 4 + ارسال نظر
ربولی حسن کور چهارشنبه 24 مرداد 1403 ساعت 14:29 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
همین قدر ابله
اقتضای سنشون بوده دیگه
مبارکش باشه
توی تلگرام نوشته بود دقت کردین افرادی که مدال المپیک میگیرن دیگه از ما بزرگ تر نیستن؟!

نه تنها بزرگتر نیستن که حتی همسن و سال بچه هامون هستن
هیعععع

محمدجواد پنج‌شنبه 25 مرداد 1403 ساعت 11:22

سلام و وقت بخیر
من با یکی از نوشته هاتون درمورد صرع آبسنس با وبلاگتون آشنا شدم
چند وقته پسر شش ساله ما هم درگیر شده و دکتر و. رفتیم ولی هنوز دارو رو شروع نکردیم
خیلی سوال و نگرانی داشتم و چون دیدم شما هم ازش نوشته بودین میخواستم از تجربه تون استفاده‌ کنم
اگر موردی نداره اینجا یا هر پیام رسان دیگه درمورد این بیماری و آینده اون ازتون سوالهامو انجام بدم؟

سلام
جای نگرانی نداره و اگر دکتر دارو تجویز کرده حتما شروع کنین
دختر من چندسال دارو مصرف کرد و بعد از سن بلوغ دارو رو قطع کردن و هیچ مشگلی هم براش پیش نیومد و الان دیگه دارو مصرف نمی کنه
در زمان مصرف دارو هر چندماه یکبار توسط پزشکش که متخصص مغز و اعصاب کودکان بود ویزیت میشد و بعدا هم با صلاحدید پزشک دارو قطع شد
بازم اگر سوالی دارین من در خدمتم

محمدجواد شنبه 27 مرداد 1403 ساعت 07:03

واقعا ممنونم از اینکه وقت گذاشتین
نگرانی هامون اینه که :
1.یکی از دکترها مثل دکتر شما دپاکین تجویز کرده ولی دوتاشون یه داروی دیگه (اتوسوکسیماید) و گفتند دپاکین هم چاق کننده ست و هم مربوط به همه انواع صرع، اما این یکی فقط مربوط به آبسنس هست و چاق هم نمی کنه، باتوجه به اینکه بچه ما تپل هم هستش، دختر شما بعد از مصرف چاق تر شدن؟

2.و اینکه دپاکین در طول مصرف دیگه چه اثراتی داشت، مثلا سستی یا عدم یادگیری یا...
برای ما دپاکین 500 نصف صبح و نصف شب تجویز کردن
3.درمورد این دکترتون اطلاعاتی ندادند که اگر دارو مصرف نکنه چه اتفاقی میفته ، ممکنه بدتر بشه یا نوعش تغییر کنه؟ اصلا بدون دارو هم با بزرگتر شدن خوب میشه آبسنس یا نه؟
4.و اینکه دختر گلتون چند سالگی این علائم اومد سراغشون و چند سالگی دارو رو شروع کردند و چند سال مصرف کردند؟
5.و دکتر گفتند پسر من یه حالت کمی از بیش فعالی داره که علتش همین هست، شما هم همین بیش فعالی رو داشتند؟
علت نگرانی مون از دادن دارو غیر از اینکه ممکنه عوارضی داشته‌ باشه اینه که چون دوقلو هستند یه بار روانی براش داره، همین الان هم حساس شده و میگه چرا همش منو می برید دکتر ولی داداش رو نمی برید، یکم این مسئله هم اذیت کننده شده براش، ممکنه دو سه سال بخوایم دارو بدیم مرتب خود‌شو با داداشش مقایسه کنه

باید ببخشید که خیلی سوال کردم و مجبور شدم مزاحمتون بشم ، واقعا ذهنمون درگیر این موضوع شده، خیلی نگران این هستیم نکنه آینده ش این مسئله ادامه پیدا کنه یا تبدیل بشه به نوع شدیدتر

ببینید دختر من یکسالی بود که علائم ابسنس رو داشت و چندتا دکتر مغز و اعصاب بردم و بهم گفتن اشتباه می کنم و باتوجه به سابقه ی بیماری قبلی ستایش، من حساس شدم تا اینکه با توصیه ی یکی از دکترهای متخصص کودکان اونو پیش دکتر ناهید خسروشاهی بردم و دیگه بهشون اعتماد کردم و دارو درمانی رو شروع کردم و با شروع دارو تمام علائم برطرف شد
1_ستایش چاق نشد و کلن دختر لاغری بود و هست شاید روی ستایش اینجوری بوده چون بالاخره هر دارویی ممکنه عوارضی داشته باشه که برای بعصی از آدم ها خودش رو نشون بده
2 هیچ نوع عارضه ای برای ستی نداشت.
یکی از نگرانی های من این بوذ که چون برای چندثانیه حواسش پرت میشه و هیچی نمی شنوه، این موصوع توی مدرسه حتما بهش آسیب می زنه هم ممکنه توی کلاس درس از نکته ای جا بمونه هم توسط همکلاسی ها مسخره بشه که خب با شروع دارو این مشگل بکلی برطرف شد
3 بهم گفتن اگر دارو مصرف نکنه اوضاع بدتر میشه و در بزرگسالی ممکنه تبدیل به صرع بشه (همون صرعی که همه می شناسیم و طرف غش می کنه روی زمین و بدنش تکان های شدید می خوره)
4 دخترم حدودا شش ساله بود که علائمش رو داشت و یکسال طول کشید تا دکتر مناسب پیدا بشه و دارو رو شروع کنه و جالب اینجاست که توی این یکسال فواصلی که دچار صرع لیسانس میشد کمتر شده بود یعنی اگر اون اوایل هفته ای یکبار اتفاق میوفتاد دیگه این اواخر به روزی یکی دوبار رسیده بود اما خب با شروع دارو خیلی زود این علائم برطرف شد
5 واقعیتش دختر من هیچ علائمی از بیش فعالی نداشت و خیلی دختر آروم و ساکتی بود و تغییری توی رفتارش ایجاد نشد
در کل این دارو هیچ عارضه ای برای ستایش نداشت
راجع به دوقلو بودن و این حساسیت هاش و مقایسه ی خودش با برادر دوقلو اش شاید بهتر باشه با یک روانشناس مشورت کنین چون بالاخره یکسری تفاوت ها هست و بوجود هم خواهد آمد و اینکه بدونه آدم ها باهم متفاوت هستن حتی دوقلو ها و اگر یکی دوچرخه سواری دوست داره شاید اون یکی شنا رو دوست داشته باشه و یکی بدنش نیاز به دارو داره و یکی دیگه بدنش بجای دارو نیاز به ورزش یا غذای متفاوتی داره
می فههم تون و همیشه اول یک بحران ( البته که نمیشه بهش بحران گفت) آدم شوکه هست ولی با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با اون بحران وصعیت بهتر میشه
تا جایی که می دونم و دکتر بهم گفته اگر درمان نشه تبدیل به نوع شدید صرع میشه ولی وقتی درمان کنین هیچ مشگلی نخواهد داشت
بهترین کار اینه که دکتر مناسبش رو پیدا کنین و دیگه بهش اعتماد کنین و هرچی گفت رو انجام بدین

محمدجواد شنبه 27 مرداد 1403 ساعت 10:01

بسیار بسیار سپاسگزارم از راهنمایی های جامع و کاملتون، عذرخواهم که اینجا مجبور شدم خارج از موضوع کامنت بذارم، جسارتا اگر خواستین کامنت ها رو چون خارج از موضوع هستند پاک کنید هم اشکالی نداره چون من خوندمشون
ان شاءالله همیشه همراه خانواده سلامت و تندرست باشین

خواهش می کنم
آرزوی سلامتی برای پسرتون دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد