یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

عنوان ندارم

دایی ممر توی تلگرام واسم می نویسه که امروز عکس بانوی مورد نظر رو به دوستم نشون دادم می گه چقدر شبیه خواهرت هست .بعدم اضافه می کنه من فکر می کردم خوشگله ولی اگه شبیه تو باشه که زشته .... یعنی تا وقتی من این دایی ممر رو دارم دیگه اصلن نیازی به دشمن ندارم ها  :))) 

کمپ کویری متین اباد عالی بود و من خیلی دوست داشتم مخصوصا شبش با اون فانوسای خوشگلی که توی محوطه روشن می شد و ستاره های بیشمار اسمونش  

این پست  رو یادتون هست یک دفعه ی دیگه هم این اتفاق افتاد (حدودا دوهفته ی پیش) البته نه به شدت قبل ولی دل درد و ورم چشم رو داشت و ایندفعه ورم چشماش تا دوروز هم ادامه داشت ایندفعه هم بلافاصله بردمش اتیه و اونجا هم گفتن حتما به چیزی حساسیت داده و هیدرو کسیزین تجویز کردن چشماش اینقدر ورم داشت که باز نمی شد . تنها چیز مشترکی که بین این دوفعه پیدا کردم خوردن استامینوفن بود با این تفاوت که دفعه ی قبل بالا اورد وشاید واسه همین ورم چشماش زود خوب شد .ستایش قبلا هم استامینوفن خورده بود ولی این شیشه رو تازه گرفته بودم و فقط همین دوبار بهش داده بودم و خودم فکر می کنم شاید به این شرکت داروسازی خاص حساسیت داشته .خلاصه که  الان تب داره من جرات نمی کنم بهش استامینوفن بدم :( 

نمی دونم چرا امسال مخصوصا نیمه ی دوم سال اینقدر خبر مرگ شنیدم .کاش دیگه این چندروز باقیمانده از سال رو همچین خبرایی نشنوم  

نظرات 8 + ارسال نظر
کیمی آ یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 20:23 http://yeghatre-harf.blogsky.com

مث این که بعضی شرکتای داروسازی استامینفن شون یه چیزایی داره !
خاله ی منم ماه پیش برای درد دندون استامینفن خورد و ظرف 3 ساعت شروع کرد به پف کردن ... صورتش جوری شد که انگار یه دسته زنبور نیشش زدن ... زنگ زدیم اورژانس که گفتن اگه سریع دارو بهش نرسه ، مجرای تنفسی ورم میکنه و دچار خفگی میشه !!
توی بیمارستان هم بعد سرم و تزریق ضد حساسیت گفته بودن ظاهرا به یه دارو حساسیت داشتی ...
بعدا موارد مشابهش رو دیدیم که با بروفن و اسامینفن اینجوری شدن.

واقعا!!!! اونم پف کرد!!!! چه جالب
پس حدس من درسته
به ستایش هم امپول ضد حساسیت زدن و شربت هیروکسی زین تجویز کردن
من که از ترسم امروز بهش ایبو بروفن واسه کنترل تبش دادم

نیلو دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 18:09

شما که برادر خارج نشین دارید حتما یک سری دارو های دم دستی رو از اونجا بگید براتون تهیه کنن یا سفر اگه رفتید. در ضمن داروهای تو خود چین هم بسیار عالی هستن ( که شوهرتون میرن ).

شاید باید همین کار رو بکنم

مصی سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 03:34

من از ایران دارو میارم

یکی از دوستان هم هر وقت میاد ایران از اینجا کرم با خودش می بره . کرم ثمین
همیشه سر به سرش می زارم که همه می رن کرم خارجی می خرن تو میای اینحا ده تا ده تا کرم ایرانی می خری

ساناز سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 14:07 http://www.javrash89.blogfa.com

واقعا که پری به این خوشکلی و نازی.دایی ممر خیلی هم دلش بخواد.
همیشه به سفر.
ای خدا استامینفون هم استامینفونهای قدیم.
مراقبت خودتون باشید.

می بینی توروخدا

ناشناس سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 19:19

بازم سلام من هر چند سال یکبار میام تو وبلاگ شما و یه چیزهایی می نویسم و دوستان رو اذیت میکنم از این بابت عذر می خوام.
شاید به این خاطره که جایی برای اظهار نظر در مورد این مسائل وجود نداره همونطور که قبلا گفته بودم من مثل کوچولوی شما تومور ویلمز داشته ام.
من برای بچه دار شدن می خواستم اقدام کنم برای همین در این مورد تحقیق کردم ظاهرا ژنی که اختلال در اون باعث ایجاد این بیماری میشه رو کشف کردند و الان در ایران هم این امکان وجود داره. به طور کلی فارغ از اینکه شما ازدواج فامیلی داشته باشید یا نداشته باشید (ازدواج پدر و مادر من فامیلی بوده ولی مال من نه) دو حالت دارد که بچه آدم تومور ویلمز بگیرد یا کودک به دلیل جهش ژنتیکی حاصل از لقاح ژنهای مادر و پدرش ویلمز گرفته یا اینکه پدر یا مادرش یکی ژن ویلمز WT1 داشته که باعث شده بچه نیز ویلمز بگیرد.
حال این فرزند اگر بزرگ شود و به سلامتی ازدواج کند و بخواهد بچه دار شود سر یک دو راهی بزرگ قرار می گیرد که آیا او حامل ژن ویلمز است یا نه اگر هست با احتمال ۵۰% فرزند او هم خواهد داشت و اگر خیر مثل بقیه بچه ها خواهد بود.
با این تفاصیر از هر کسی بپرسید میگه خوب آزمایش بده ببین ژن رو داری یا نه اما مساله اینجا تازه شروع میشه فرض کنیم به شما بگن ژن رو دارید شما یا تصمیم میگیرید تا آخر عمر بچه دار نشید یا ریسک ۵۰% رو میپذیرد و بچه دار میشید حالا خانم شما حامله است و در هفته ۱۱ از جفت یه نمونه میگیرند اگه ژن رو نداشته باشه که غمارتون برده اما اگر ژن رو داشته باشه به احتمال ۹۸% تا سن سه سالگی تومور رو خواهد گرفت حالا موقع ریسک دومه اگر از نظر اخلاقی میپذیری می تونی غیر قانونی بچه رو سقط کنی چند سال بعد شانستو دوباره امتحان کنی یا اینکه دلخوش به اون ۲% باشی که بچه تون حامل ژن هست ولی تومور نگرفته.
موضوع اینکه جدای از هزینه ۴ میلیون تومنی آزمایش ژنتیک تازه الان رسیدی سر جای اولت می دونی خودت و بچه ات در آینده روزهای خیلی سختی رو خواهید داشت و هیچ کاری به جز چکاپ ماهانه ازت بر نمیاد فقط باید بشینی و منتظر باشی که کی به شرش می زنه که شروع کنه.
سوال من دقیقا از شما به عنوان مادر اینه (ببخشید از مادرم نمی تونستم بپرسم)
۱- حاضرید قبل از بچه دار شدنتون این موضوع رو میدونستید که تومور ویلمز میگیره؟
۲- الان که اون روزها رو پشت سر گذاشتید حاضرید یکبار دیگه تجربش کنید؟
۳- حاضرید به جای فرزندتون برای انتخاب این نوع زندگی تصمیم بگیرید؟ اگر یه روزی پرسید؟
۴- جای من بودید کدوم راه رو انتخاب میکردید؟

بازم بی نهایت از شما معذرت می خواهم که این سوالات چالشی و آزار دهنده رو مطرح کردم منو ببخشید.
ولی واقعا سردرگم و گیج هستم.

فکر کردم توی یک پست جداگونه بهتون جواب بدم بهتر باشه

ﮊاﻧﺪاﺭﻙ چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 02:27 http://exposed.blogsky.com

ﻣﻦ ﻫﻢ ﭼﻨﺪﻳن ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ, ﭼﻨﻴﻦ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺑﺮاﻡ ﭘﻴﺶ اﻭﻣﺪ و ﺳﺮ و ﺻﻮﺭﺕ و ﺳﻴﻨﻪم ﻣﺜﻞ ﻛﻬﻴﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻳﺨﺖ, ﺑﺎ ﺧﺎﺭﺵ ﺷﺪﻳﺪ.. ﺑﻌﺪ اﺯ ﺩﻭ - ﺳﻪ ﺑﺎﺭ, ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﺗﺎﺛﻴﺮ اﺳﺘﺎﻣﻴﻨﻮﻓﻦ ﻫﺴﺖ.. ﺷﺨﺼﻦ ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻲﻛﻨﻢ ﺭﺑﻂﻲ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﺧﻮﻧﻪی ﺩاﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ.. ﺑﺮاﻱ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﺟﺎﻥ ﻫﻢ اﺯ Advil children اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﻦ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﻩی ﻣﺴﻜﻨﺶ ﺁﻳﺒﻮﭘﺮﻭﻓﻦ ﻫﺴﺖ و اﺯ اﺳﺘﺎﻣﻴﻨﻮﻓﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻪﺗﺮﻩ و ﺳﺮﻳﻊﺗﺮ ﺟﻮاﺏ ﻣﻲﺩﻩ.. اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺣﺎﻟﺶ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺧﻮﺏ ﺑﺸﻪ و ﺷﻤا اﺯ ﻧﮕﺮاﻧﻲ ﺩﺭ ﺑﻴﺎﻳﻦ (:

ستایش قبلا هم استامینوفن خورده بود شما هم حتما قبلا استامینوفن خوردین ولی مشکلی نداشتین واسه همین فر می کنم شاید به این داروسازی خاص حساسیت داشته باشه چون داروسازی ها از ترکیبات متفاوت و طعم دهنده های متفاوت استفاده می کنن و ممکنه به یکی از این ترکیبات حساسیت داشته
الان دارم از ایبوبروفن استفاده می کنم دیروز احساس کردم دیگه خوب شده و امروز می خواستم بفرستمش مدرسه ولی دوباره از دیشب تب کرده

ﮊاﻧﺪاﺭﻙ پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 02:01 http://exposed.blogsky.com

ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺳﻴﺖ ﻣﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ, ﺗﺎﻳﻼﻧﻮﻝ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ, ﻛﻪ ﺧﺐ ﺳﺎﻝﻫﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﺮﻧﺪ, اﺯ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﺮﻛﺖ ﺩاﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﺭﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻲﻛﺮﺩﻡ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ.. ﻭﻟﻲ اﺯ ﻭﻗﺘﻲ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺳﻴﺘﻢ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪﻩ, ﻫﻴﭻ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﻤﻲﻛﻨﻪ ﭼﻪ ﺑﺮﻧﺪﻱ اﺯ اﺳﺘﺎﻣﻴﻨﻮﻓﻦ ﺭﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻢ, ﺑﺪﻧﻢ ﻣﻲﺭﻳﺰﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ):

چه جالب
پس یکدفعه بدنتون واکنش نشون داده

ﮊاﻧﺪاﺭﻙ پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 11:10 http://exposed.blogsky.com

ﺩﻗﻴﻘﻦ.. اﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪﺵ ﺩﻛﺘﺮﻡ ﺑﻬﻢ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻛﺎﻣﻠﻦ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﻫﺴﺖ, و ﺩﺭ ه ﺳﻨﻨﻲ ﻣﻤﻜﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ, ﻭاﻛﻨﺶ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻩ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺳﺎﻝﻫﺎﻱ ﺳﺎﻝ, ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻲﺷﺪﻩ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد