یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

یک عدد مامان

مامان یک کودک سرطانی سابق

ابسانس

دیشب رفتیم دکتر و ستایش معاینه شد و نوار مغز گرفته شد دکتر گفتن این توصیفی که من از ستایش می کنم تیپیک توضیح صرع ابسانس هست انگار من این کتابا رو خونده باشم و بخوام این نوع صرع رو توضیح بدم . نوار مغز رو گفتن خیلی خوبه و فقط یک قسمت کوجیک موردی دیده میشه و انتظار بیشتری داشتن با توجه به توضیحات من  

قرار شد به مدت یکی دوهفته داروی orfiril مصرف کنه (2.5 cc دوبار در روز) بعد من با دکتر تماس بگیرم و بگم تغییری در ستایش دیدم یا نه  

یادم رفت بپرسم که اگه درمان نکنم چی میشه ؟ خب بزارم همینجوری بمونه . فقط راجع به مراقبت ازش پرسیدم و اینکه بازی با موبایل و تبلت و تلویزیون دیدن براش بد نیست؟ ایشون هم گفتن اگه اینجور مواقع احساس می کنم باعث ایجاد همین خیرگی میشه ازش پرهیز کنم در غیر اینصورت خیر .فقط راجع به رقص نور و روشن خاموش شدن ناگهانی نور بهم پیشنهاد دادن ازش اجتناب کنم و جاهایی مثل کنسرت که رقض نور داره نبرمش  

هی اصرار داشتم بهش بقبولونم که بهم بگه من وسواس دارم و اشتباه می کنم هی گفتم دکتر جان من به عنوان مامان وسواسی شناخته شدم ها . هیچ کس غیر از من متوجه این موضوع نشده ها. حتی توی مدرسه از معلمش هم پرسیدم گفته همچین موردی ندیده و کاملا به نطرش ستایش نرماله و حتی باهوشتر از همسن هاش هست ولی خب دکتر گفت من اشتباه نمی کنم و توصیفم دقیقا توصیف ابسانس هست . راجع به سوابق بیماری ستایش و همین طور سپهر هم ازم پرسید و همه ی نکات رو توی پرونده اش ثبت کرد  

حالا امروز با دکتر احسانی هم تماس می گیرم و نتیجه رو می گم چون ازم خواسته بو حتما بهش خبر بدم و اینکه ازش بپرسم این دارویی که واسه ستی تجویز شده با توجه به سابقه ی ویلمزش واسش مشکلی نداره؟  

حتی یادم رفت بپرسم بالاخره درمان میشه یا تا اخر عمر باید دارو بخوره؟ از بس گیج بودم و دلم نمی خواست همچین جوابی از دکتر بشنوم  

نظرات 18 + ارسال نظر
مهشید یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 07:54

خدا رو شکر در مان داره و زود فهمیدی. خودت هم که ماشا الله زن قوی هستی. نگران نباش. تا یار که را خواهد و میلش به چه باشد

ممنون مهشید جان

نیوشا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 08:13 http://anothermorning.blogsky.com

ای جانم ولی نگران نباشین تا اونجایی که من میدونم اصلا جدی نیست و در آینده با بیشتر شدن سن ستی و درمان کاملا برطرف میشه..و البته داشتن یه مامان بسیار بادقت و مراقب هم که دیگه بسیار موثره :)

انشالله که همینطوره
مرسی نیوشا جان

Mish یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 08:46

BAle 50 DARSEAD SHANSE BEHBOODE KAMEL HAST. TAVAKKOL BAR KHODA

ممنونم

آذردخت یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 10:47 http://azardokht.blog.ir

سلام مامان ستایش
انواع صرع در بچه ها شیوع بالایی داره و در عین حال بسیار هم خوش‌خیم هست. تا جایی که من می‌دونم معمولش این هست که دارو رو شروع می‌کنند و به صورت دوره‌ای نوار مغز می‌گیرند و بعد با توجه به شرایط نوار مغز در مورد ادامه دارو یا تغییر و یا قطع اون تصمیم می‌گیرند.
درصد بسیار بالایی از موارد صرع با مصرف یک دوره دوساله دارو درمان می‌شند و لزومی به ادامه دارو نیست. اما در مواردی هم باید دارو را تا همیشه ادامه داد.
من تجربه مشابهی با پسرم داشتم در سن نوزادی (دو تا سه ماهگی). اون یک سری پرش داشت که فقط من می‌دیدم و هیچ کس هم باور نمی‌کرد و به من می‌گفتند که وسواس داری. اما یک شب اینقدر واضح و تکراری شد که همه متوجه شدند. می‌خوام بگم که این موارد طوری هست که مامان‌ها که با بچه‌ها خیلی سر و کار دارند و بچه رو خوب می‌شناسند متوجه می‌شوند. پسر من نزدیک 9 ماه دارو خورد و بعد یواش بواش قطع کردیمش و الان شکر خدا خوبه. امیدوارم که ستایش هم سریع به دارو جواب بده و خوب خوب بشه.

مرسی اذردخت جان که تجربه ات رو درمیون گذاشتی
خداروشکر که گل پسر خوبه

شیما یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 10:50

سلام
عزیزم، تو همیشه مقاوم بودی و اینو نه تو حرف، بلکه در عمل تایید کردی.
نمی تونم بگم مقاوم باش، چرا که اسطوره مقاومت و روحیه ای و نمی تونم بگم امیدوار باش چرا که امیدوارترینی. فقط می تونم بگم لطفا این مورد رو هم آزمایش بدون و همین که عین باقی سختیهات گذشتن و تو رو صبورتر کردن.
یه نکته ای رو هم بگم، من هم بچه که بودم به این حالت ستایش بودم و البته هنوز هم گه گاهی اینطور میشم که هی یه جمله می خوام بگم و کلمه ها رو گم می کنم.و البته تو مهمونیهایی که رقص نور هست کمی سرم گیج میره اما به حدی نیست که مختل کنه کارهامو. باور کنید خیلی مشکل ساز نخواهد بود و نگران نباش. من الان Ph.D دارم و این مساله رو هوشم اثر سویی نداشته. حالت خوب باشه و فقط به راه حل و درمان پیش رو فکر کن.

ممنون شیما جان شما لطف داری
الان دارم همه اش به این فکر می کنم که چه لزومی داره دارو بخوره تا الان که هیچ مشکلی واسش ایجاد نکرده تازه هیچ کس هم اصلا متوجه نشده خب شاید اصلن هیچی نباشه و من اشتباه کنم
نمی دونم فعلا سردرگم هستم
مرسی که از خودت گفتی

پپتپت یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 11:59

شما مامان با دقتی هستی. چه بسا خیلیهای دیگه اینطور رفتارهای بچه رو جدی نگیرند و بچه همون شکلی بزرگ بشه. حالا که تحت نظر دکترید خودت رو نگران نکن

ممنونم شما لطف داری
فعلا گیجم

کیانا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 14:15

سلام مامانی جان
اولا بابت جمعه شرمنده ام من فکر کردم چون شمیران گفتی همین دور و بر ما میشه تو تجریش و این حرفها !!!!!ولی وقتی دیدم نوشتید تهرانپارس راستش یکم گرخیدم !!!!!!در هر حال امیدوارم خوش گذشته باشه .و همه چی طبق برنامه صورت گرفته باشه.
در مورد دکتر ستایش به نظرت بهتر نیست با یک دکتر دیگه هم مشورت کنی !!!!!!به نظرت حیف نیست این کوچولو فقط با نظر یک دکتر قرص خور بشه !!!!!!نمیدونم چرا سختمه یا نمیخوام باور کنم حرف این دکتره را !!!!!!!!

سلام کیانا جون
نه عزیزم چرا شرمنده . اخه واقعا دور بود خودم هم یکساعت طول کشید تا رسیدم
نمیدونم کیانا هنوز گیجم
شاید فردا دوباره برم پیشش و باهاش حرف بزنم
هنوز کلی سوال دارم
دلم می خواد بدونم راه تشخیصش دقیقا چیه؟ یعنی فقط از روی حرفا و مشاهدات من میشه همچین نتیجه ای گرفت
فکر کنم در قسمت انکار قضیه قرار دارم

یه مامان یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 14:17

ایشالا که مساله خاصی نیست و با یه مدت کوتاه مصرف دارو حل میشه.
در وسواسی بودن مامانای امروزی که شکی نیست.شاید در گذشته خیلی از ماها هم همین مشکلا رو داشتیم ولی کسی پیگیری نکرده و خود بخود رفع شده

ایشالله

سوری یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 15:30

من میگم دوتا دکتر ببر. و این دفعه همه این سوالاتم بپرس اره ادم تو مطب دکتر ذهنش قفل میشه. من ی دکتر رفتم بهم گفت تیروئید دارم حتی داروهن داد. رفتم یکی از متخصای خوب رشت گفت کدوم... بهت دارو دارو داده تو مشکلی نداری فقط باید تحت نظر باشی من هر سه ماه چکاپ میکنم. خداروشکر مشکلی هم نداشتم

دارم دنبال یک متخصص دیگه می گردم ولی اینقدر دیر وقت می دن که ادم منصرف میشه مثلا یکیشون گفت سال اینده

نیلو یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 16:10

گفتنی ها رو گفتن دوستان برای اطمینان یه دکتر مجرب دیگه هم ببرید . راستش ناراحت شدم ولی فکر کردم شما راه های سخت تر رو رفتید اینم حل میشه

سعیم رو می کنم نظر یک پزشک دیگه رو هم بپرسم اینجوری خیال خودم راحت تره

Aftab mahtab یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 17:48

mamane mehraboon
Eshala ke har chi zood tar khob mishe, valiotfan ba ye dr dige ham mashverat kon, har che ghadr ke be in dr etminan dari vali nazare yeki dige ham brdoni khobe

احتمالا همین کار رو بکنم حداقل برای ارامش خودم
اگه دونفر یک نظر داشته باشن دیگه خیالم راحته که پس راه همینه

پریا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 22:32

من همه پستهاتون را کماکان دنبال میکنم ولی خیلی وقت بود نظر نگذاشته بودم،ولی در مورد این پستتون ،من واقعا فکر میکنم شما زیادی حساس هستید،من فکر میکنم توصیفتون هم از مشکل ستایش برای دکتر،با توجه به حساسیت زیادتون اغراق امیز بوده،ولی در نهایت پیشنهاد میکن قبل از مشورت با دو سه دکتر دیگه اصلا دارو مصرف نکنید،تجربه شخصی من بارها نشون داده که هرگز به نظر یک دکتر اعتماد نکنم،از ته قلبم امیدوارم حدس من درست باشه و هییییییچ مشکلی وجود نداشته باشه

سلام پریای عزیز
با اینکه داروش رو گرفتم ولی هنوز نتونستم خودم را قانع کنم که بهش بدم
حتما نظر حداقل یک پزشک دیگه رو هم می پرسم اگر اونم همین حرف رو زد اونوقت درمان رو شروع می کنه
فقط بدیش اینه که به سختی وقت می دن . یکیشون بهم گفت واسه سال دیگه بیا

زهرا دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 01:32

انشاالله گل دخملت زودتر خوب میشه امیدت به خدا باشه و از امام رضا هم کمک بخواه دختر مشهدی عزیز

ممنونم زهرا جان

مصی دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 02:18

دنیای مسخره

خیلی

زهره دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 02:44

سلام عزیزم. من بیشتر از ۲ساله که خواننده وبلاگ شما هستم و البته خاموش. پزشکم. خواستم بگم در این مورد به نظر من به پزشکتان اعتماد کنید.اکثرا باید دارو رو تا دو سال بدون تشنج بودن، مصرف کنند. وبعد به تدریج قطع میکنند.اگه دارو مصرف نکنید تشنج ها بیشتر میشه و در یادگیری و شناخت بچه اثر میذاره ولی با دارو به راحتی کنترل میشه.نگران نباشید

سلام زهره جان
ممنونم که منو مطلع می کنی
با اینکه دارو رو خریدم ولی هنوز درمان رو شروع نکردم
نمی دونم اخه نمی تونم خودم رو قانع کنم . دلم می خواد با یک دلیل محکم پزشکی بهم بگن ستایش ابسانس داره نه از روی حرفا و مشاهدات خودم . خب شاید من اشتباه کنم . غیر از من که هیچ کس متوجه نشده . اونم فقط موقع حرف زدن این اتفاق افتاده نه موقع بازی یا نقاشی کشیدن. خب شاید واقعا یک لحظه خواسته فکر کنه . نوار مغزشم که چیزی رو نشون نداده و نرمال بوده
نمی دونم خیلی گیجم
اگه یک پزشک دیگه هم این موضوع ابسانس رو تایید کنه اینجوری راحت تر قبول می کنم

سوری دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 11:33

عزیزم ی دکتر باید پادتی بشه تنها راهش برا اینجور دکترای کلاس دار همینه

ی رهگذر دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 18:23

سلام مامان ستایش و سپهر

پیش متخصص خوب رفتی نوار هم که گرفته پس اعتماد کن لطفا دارو هم که چیز خطر ناکی نیست و الا پزشک تجویز نمی کردداروهای شیمی درمانی با اون همه عوارض مصرف کرده بعد ازیک داروی معمولی میترسی؟ یک نفر از خوانند ها هم که گفتن سالها این دارو را مصرف می کردن از چی می ترسی؟ به پزشکت اعتماد کن دو هفته دارو را بده ستایش جون بخوره و دوباره مراجعه کن به دکتر زود تند سریع شروع کن و الا حرصم
در میاد

ی رهگذر

سلام
چه جالب اتفاقا خودم هم دیشب داشتم به همین موضوع فکر می کردم اینکه 15ماه داروهای شیمی درمانی با اون همه عوارضش استفاده کرد حالا این که چیزی نیست
واسه همین از امروز درمان رو شروع کردم و ستایش اولین دوز داروش رو امروز صبح خورد

لیلا شبهای مهتابی سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 07:06

عزیزم به گفته خودت یه دکتر متخصص یافوق دیگه ببر بعد با خیال راحت هر چی گفت رو انجام بده.... نگران نباش درمان داره دیگه... فوقش یه مدت دارو میخوره و تمام. بجنورد کلی برف باریده و مدرسه ها امروز تعطیل..... یکم خوش به حالم شد ولی خوب که 5 بیدار شدم حاضر شدم راه افتادم خبر دادن..... میمردن همون دیشب خبر بدن.

به به خوش به حالتون
البته دیروز ما هم برف داشتیم ولی زمین ننشست
تعطیلات برفی خوش بگذره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد